iPad 2 locked, onbekend Apple id.

Pagina: 1
Acties:

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:17
Vandaag heb ik een factory reset gedaan met de Ipad 2 van mijn vriendin ivm verkoop wegens een Ipad Air. Echter zo stom geweest om niet eerst het Apple id te ontkoppelen :( . Nu is hij dus locked met dient hij met het Apple-id geunlocked te worden.

Er zijn een 3 tal apple id's gebruikt op deze ipad in de afgelopen jaren maar het ID waar nu om gevraagd wordt (r*****@me.com) is mij totaal onbekend. Ik zou dus niet weten hoe ik deze ID en het wachtwoord zou moeten achterhalen.

Heb inmiddels alle andere ID's geprobeerd maar unlocken is met deze ID's niet mogelijk.

De ipad is 2 jaar geleden verkregen uit een kerstpakket dus heb geen bon om er mee terug richting de Apple store te gaan. Zijn er nog mogelijkheden om dit op te lossen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, alleen dat account of Apple kunnen hem unlocken. Dit systeem is (nog) nooit gekraakt.
Het kan wel zijn dat dat me.com adres aan een ander ID en mail adres gekoppeld is, controleer je accounts op appleid.apple.com .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:17
Ok duidelijk, heb dit weekend alle mogelijk mailadressen met een apple-id gecontroleerd en hij is niet te vinden.

Er blijft 1 email adres over (hotmail) waarbij ik niet kan inloggen op het apple id. Als ik bij dit adres een nieuw wachtwoord aanvraag krijg ik echter geen mail van apple. Denk dat het hier misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 11:45
Kan je in dfu modus niet een restore doen? Hoe kan het dat er na een factory reset om een Apple id gevraagd word als je dan een blanco iPad hebt waar je dus een id aan kan koppelen? Factory reset zorgt er voor dat hij is als bij 1e gebruik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:09

Diablo_GT

nbx

mike30 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 01:04:
Kan je in dfu modus niet een restore doen? Hoe kan het dat er na een factory reset om een Apple id gevraagd word als je dan een blanco iPad hebt waar je dus een id aan kan koppelen? Factory reset zorgt er voor dat hij is als bij 1e gebruik toch?
Dat is een beveiliging die Apple heeft ingebouwd sinds iOS 7, je Apple apparaat wordt gekoppeld aan de Apple ID. Zolang je dit niet uit zet/ ontkoppeld, kun je de activeringsproces niet doorlopen. Zodoende is het apparaat dan onbruikbaar.
Ruut88 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:47:
Vandaag heb ik een factory reset gedaan met de Ipad 2 van mijn vriendin ivm verkoop wegens een Ipad Air. Echter zo stom geweest om niet eerst het Apple id te ontkoppelen :( . Nu is hij dus locked met dient hij met het Apple-id geunlocked te worden.

Er zijn een 3 tal apple id's gebruikt op deze ipad in de afgelopen jaren maar het ID waar nu om gevraagd wordt (r*****@me.com) is mij totaal onbekend. Ik zou dus niet weten hoe ik deze ID en het wachtwoord zou moeten achterhalen.

Heb inmiddels alle andere ID's geprobeerd maar unlocken is met deze ID's niet mogelijk.

De ipad is 2 jaar geleden verkregen uit een kerstpakket dus heb geen bon om er mee terug richting de Apple store te gaan. Zijn er nog mogelijkheden om dit op te lossen?
Je ziet nu met een onbruikbaar apparaat. Er zijn aanbieders die zoiets voor je eraf kunnen halen, moet je denken in de richting van 150 euro. Er zijn ook aanbieders die je precies kunnen aangeven op welk mail adres het apparaat is gekoppeld.

Succes.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 17:31
Log eens aan op appleid.apple.com. Ik heb het net ook even geprobeerd en wat blijkt: ik heb ook twee 'alternatieve' e-mailadressen waarvan eentje eindigt op me.com. Wellicht kun je er dan achter komen aan welk apple-id je iPad vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 10:06
Houd er rekening mee dat die vijf sterretjes van r*****@me.com niet het actuele aantal karakters van het emailadres is. Ga dus even na of je een '@me.com' adres beginnend met een 'r' hebt.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElFreemason
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-09 19:17
johnkeates schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:52:
Nee, alleen dat account of Apple kunnen hem unlocken. Dit systeem is (nog) nooit gekraakt.
Het kan wel zijn dat dat me.com adres aan een ander ID en mail adres gekoppeld is, controleer je accounts op appleid.apple.com .
Nog nooit gekraakt? Wat is Doulci dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
Voor de duidelijkheid: het is niet de bedoeling om hier te bediscussiëren hoe je dat kan kraken (als het al mogelijk is).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
ElFreemason schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 01:29:
[...]

Nog nooit gekraakt? Wat is Doulci dan?
Doulci is geen stuk software waarmee je het kan kraken. Dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Weet niet of ik het draadje even mag misbruiken maar als ik nou m'n ipad zou willen verkopen? Dan moet je eerst je apple id verwijderen? Heb even gegoogled maar krijg dan alleen maar threads met hoe je hem kan unlocken maar niet wat je precies moet doen voordat je hem wil verkopen. Zou iemand me kort kunnen vertellen wat je moet doen alvorens je een een factory reset doet en hoe je dat doet? De factory reset weet ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:22
Find my iPhone/iPad uitschakelen. Meer niet.
Dat staat sinds iOS8 onder Settings > iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Ok dus als ik dat nooit aan heb gezet hoeft dat niet dus. Ok bedankt voor het kort en bondige antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Apple heeft daar uitstekende handleidingen voor: http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US
Pagina: 1