Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Barlogirl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik ben al jarenlang een prepaid gebruiker die met een tweedehandsje meer dan gelukkig is. Het enige probleem is dat ik elk halfjaar er aan herinnert moet worden dat ik toch even op moet waarderen, omdat mijn beltegoed anders vervalt. Al met al betekent dat dus dat een abonnement, al is het nog zo goedkoop, al heel snel duurder is dan een losse telefoon.

De reden dat ik nu op zoek ben naar een nieuwe, luxere smartphone is omdat de scherm van mijn iPod (nano) het heeft begeven (overreden |:( stom genoeg). Ter vervanging dacht ik aan een iPod touch, zodat ik dan de functies van een mobiele telefoon heb, zonder de kosten van een abonnement. De kosten voor een iPod van 2 jaar terug (250 voor 32gig) zijn dermate hoog dat ik in diezelfde prijsklasse ook een wel goede smartphone kan krijgen.

Ik zou dus graag een aanbeveling krijgen voor een goede smartphone, liefst niet (veel) hoger dan 250 euro. MOET geschikt zijn voor het fijn afspelen van muziek + video en voldoende geheugen (liefst met sd optie) om dat op te kunnen slaan (spotify is hierbij dus geen optie, ivm gebrek aan abo). Goede camera is een pre. Middenmaat scherm voor goed browsen maar niet te onhandig voor gebruik als mediaspeler onderweg. Ik heb een windows 8.1 laptop, dus een windows phone is voor mij ook een optie.

Ik hoop dat julie hier iets mee kunnen, en extra advies waar ik naar moet kijken is ook zeer welkom omdat ik me echt nooit verdiept heb in smartphones. Ben in iedergeval zeer benieuwd!

Verwijderd

Wat... als je een gratis abonnement zou kunnen krijgen?
25 Euro aansluit kosten en 0 euro per maand.
100min/100sms/100mb.

Voor 250 euro kun je een 2e hands Sony Xperia-Z of Nexus5 kopen met Full-HD (1080p) scherm.
Die 2e mist SD,

Ik zou dan gaan voor een Blackberry Z10 (210 euro)

Omdat:
Door het OS & Hardware sneller aanvoelt dan androids als de Moto-G, en netzo gebruiksvriendelijk is als APPLE's os.
Hij een 4.2 inch scherm heeft, met relatief hoge resolutie 768x1280.
Hij erg dun is,
Hij 2GB RAM heeft.
16GB intern opslag heeft + SD-kaartjes tot 128GB slikt.

Nadelen zijn
De relatief korte batterijtijd.
En dat het een half uurtje klooien is om SNAP erop te zetten voor alle android apps uit de playstore.

• Barlogirl
Wow! Enorm bedankt voor die tip. Ja, zo'n type abo is zelfs voor mij geschikt :)

Er is mij net ook de thl 5000 (5") aangeraden wat mij op het eerste gezicht een goede telefoon voor een redelijke prijs is (hoewel aan de grote kant ;) ). De lange batterij duur spreekt mij zeker erg aan daar. Omdat het geen merk is waar je vaak iets over hoort ben ik een beetje terughoudend, maar mijn broertje is zeer tevreden met zijn one plus one waar ik ook nog nooit van gehoord had, dus what do i know?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 23:11
Een iets als een Lumia al overwogen toevallig? Als ik zo naar je wensen kijkt komt bijvoorbeeld de 1320 wel leuk uit de hoek. Is zeer makkelijk als los toestel te krijgen. (SIM kaartje heb je toch nog?)

• Barlogirl
Iemand ervaring met de iocean? (ja, blijf in de chinese hoek ivm prijsvoordeel). Ik vind ze er erg mooi uitzien en voor een schappelijke prijs rond de 200 euro. Xiaomi Mi3 vind ik ook leuk, maar geen memory card optie en de 64g is weer boven budget. iocean x8 heeft ook geen optie om extra geheugen toe te voegen, maar met 32g wel 2x zo veel storage dat ik dat niet zo erg vind. Maar daartegen heben de x7s(-t??) die optie dan wel weer. Dit gedoe is voor mij echt bomen/bos enz ;) Iemand tips in deze richting?

Daarbij: hoeveel geheugen heb ik uberhaubt ongeveer nodig voor de smartphone zelf? Er van uitgaande dat ik er geen zware spellen op ga zetten (mijn huidige mobiel geeft de hele tijd te weinig geheugen aan, maar die heeft dan ook maar 0.5g ;) )