[athlon] van 600 naar 800, het geld waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 22:35
Ik ben mischien van plan mijn athlon 600, die waarschijnlijk toch al iets te oud is, te vervangen door een athlon 800 en de 'oude' athlon te verkopen, voor, laten we zeggen, +/- 400,- (is een week 4)

Of kan ik beter gaan O/C'en? Ik heb namelijk geen zin in een kaduuke athlon en om een beetje te oc'en zal ik toch een gfd moeten kopen (das het probleem nie) en de case van de athlon eraf moeten slopen (das het probleem wel).

Ik heb wel een paar van die tutorials gezien van hoe je dat moest doen, maar die zeggen dat het toch een aardig riskante onderneming is om die ijzere (is het ijzer) plaatjes van de athlon core af te rukken. Bovendien heb ik geen idee welke core mijn athlon heeft, maar daar moet ik dan ook weer mijn case voor openslopen.

Tja, en wie koopt er nou een athlon die uit mekaar ligt?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

+/- 400 gulden!!!!!, hou het maar op minus 400 gulden, want dat is reinste afzetterij!!! voor een Athlon 600MHz gebruikt. Dan moet je heb verkopen aan iemand die er geen verstand van heeft.

Persoonlijk zou ik er niet voor gaan, ik vind het sprongetje net iets te klein, ga dan voor een 900MHz of een 1GHz. Aleen is wel het probleem dat vaaf de 750-800MHz de prijzen erg snel omhoog gaan. Ik zou nog effe wachten en staat op de frontpage van tweakers,net een artikeltje warin staan dat AMD binnekort fikse prijsverlagingen gaat doorvoern.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

de ijzeren plaatjes hoeven er alleen maar vanaf als je de heatplate wilt verwijderen of de core wilt bekijken. Als je alleen een GFD erop wilt zetten, hoef je alleen maar het plastic kapje eraf te halen, en dat is veel minder riskant.
Als je gewoon een fikse cooler op de heatsink zet, is het al genoeg. Ik (550@735) heb nog de gewone heatsink met ventilators, en alles werkt perfect. De temperatuur is gemiddeld zo'n 12 graden gestegen, maar daar heb ik geen last mee.
Zorg dan wel voor een goede airflow in de kast

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 21:51

FFF

kunt beter oc-en die snelheidswinst je gaat toch niet zoveel betalen, en die 900 en verder zijn heel duur kun je beter 750-800 kopen als je toch wilt

• admiral866
  • Laatst online: 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

Mwaaja, het hangt er ook vanaf als je van te voren weet wat voor core er in die 800 zit eh.

Maar ff btw: als je je core-snelheid wil kijken, is dat wel riskant??

• VivaAtloni
  • Laatst online: 06:33
Is echt een makkie die kap eraf halen!!
Je hoeft alleen in elke hoek even een schroevendraaier 90 graden te draaien.
Heb het ook pas gedaan. Zolang de heatsink er maar niet af hoeft (dit is veel riskanter)!

Heb zelf ook een athlon 600 en hoop deze toch wel op 850 te krijgen.

Krijg hem al op 120x6=720 met Ka7, maar denk dat moederbord niet verder wil!

Heb net een gfd2 besteld en die prik ik er binnenkort op!

Dus doen: openmaken en klok hem naar 800

zonder kap wordt dee cpu ook weer een stukje koeler!!

succes

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

Zonder kap is tie wel koeler ja, maar de cpu staat ook minder stevig in z'n slot. En met een zware koeler eraan, zal die toch niet echt stevig zitten. Ik heb een gat in m'n kapje gezagd voor de GFD, en deze er daarna weer opgezet. Blijft de cpu wel goed in het slot zitten. En die 2 graadjes warmer? Ach, hij draait ook wel goed op 54 graden, dus wat maakt 't uit. :)

Verwijderd

Vivatloni,
Je denkt toch niet werkelijk dat het aan je mobo ligt dat je processor niet verder wil?

Dat ligt echt wel aan die athlon van je.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Ja precies, het ligt aan je Athlon VivaAtloni (?)...

Probeer het eens met de GFD erop en je FSB verhogen en dan komt ie wel hoger Terranca. Btw. wat voor mobo heb je? Altijd wel handig om te weten nl...

Dus......................

• Terranca
  • Laatst online: 02-09 22:35
Ik heb een ASUS K7M, dus ik heb helaas niet al te veel voor een cooler, maar ik denk dat zo'n Alpha P7125 (ofzow) er wel op past. En anders pak ik gewoon een Golden Orb.

FSB komt nie hoger dan 109Mhz (PC100 geheugen :()

Als iemand nog tips heeft.. graag!

Verwijderd

mmmmh..

Wil mijn Athlon 600 ook oc. Heb het mobo nu op 113 Mhz draaien. Hoger gaat niet want dan crashed Windhoos. Wat heb ik hier voor nodig?? GFD, peltier, en alpha cooler??

• VivaAtloni
  • Laatst online: 06:33
Bertil da Turtle, weet niet of jij de laatste tijd (lees half jaar) een beetje het nieuws volgt. Anders kom je niet met zo een opmerking als fsb op athlon bord verhogen. Toevallig omdat ik een KA7 heb (ook al vermeld) kom ik tot 120 (wat zeker hoog is).
Dus wel een moederbord/chipset probleem.
Mijn GFD hebt ik besteld en dan zal ik dus
ook proberen om hoger te komen.

mazzel en denk eerst na voor je zoiets schrijft!!!

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

Vivatloni,
Over nadenken gesproken, dat je FSB niet hoger wil ligt toch echt aan je athlon en niet aan je mobo.
Die redenatie die je volgt slaat al helemaal nergens op. En bij de weg ik kom helemaal niet met de opmerking FSB verhogen op een atlon bord.

Hier heb ik maar een woord voor: Jammer

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Da Turtle=> VivaAtloni heeft gelijk als ie zegt dat je niet nadenkt, want dat komt bij mij ook op, ga maar eerts wat rondlezen, want wat loop je slap te lullen
dat je FSB niet hoger wil ligt toch echt aan je athlon en niet aan je mobo.
WOOEEEHHAAAHAHA wat een opmerking :D , nee ik geef VivaAtloni gelijk.
Hier heb ik maar een woord voor: Jammer
Ja dat junior members niet effe rond lezen voor ze gaan posten.

HAHAHAHAHAHA, he je mag wel rondneuzen als de clown van dit forum, kunnen we nog lachen :) :P

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar uhh...

Als ik mijn Athlon wil OC-en met peltier cooling. Dan moet de cardridge er van af gesloopt worden toch (ga ook een GFD gebruiken)? op de core + L2 cache komt een coldplate, hierop de peltier en daarop de alpha cooler, ok?? Nu de vraag, hoe maak ik dit in g*ds naam vast???

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
probeer eerst eens met gfd zonder peltierwel met hele goeie koeling en kijk dan hoever je kunt komen en of het nog wel loont om dan met een peltier in de weer te gaan

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Elteor
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Terranca, ik heb ook de K7M, met een Athlon 700, bij mij het zelfde, gaat niet hoger dan 109 FSB. :(

Ik loop er aante denken een GFD aan te schaffen, heeft er iemand ervaring mee op de K7M ?

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

De K7M zou je beter kunnen inruilen tegen de K7V, deze draait een stuk stabieler, en is dus beter geschikt voor overklokken.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

gdew

Zal het proberen, alhoewel, heb nu mijn FSB op 112 Mhz lopen (hoger wordt ie instabiel) maar wordt nu 51 graden (is dit veel??)
Pagina: 1