Omdat ik oa. develop voor Windows Phone, wil ik graag de Windows Phone Emulator draaien;
Ik ontwikkel nu alles in Visual Studio 2012 met de WP SDK, en een Lumia 820 als registered debug / test-device. Om echter alle resoluties te kunnen testen van mijn apps, wil ik de emulator draaien.
De emulator vereist dat je computer Hyper-V enabled is... en dat is mijn computer niet.
Een nieuwe computer kopen voor slechts één extra feature, is niet aan de orde (het ding is 'oud' maar werkt perfect voor al mijn overige develop / design / video-editing werk).
Kortom... ik moet 'iets' upgraden om het systeem Hyper-V enabled te krijgen, en ik kom er niet uit wélk item ik moet upgraden;

Ik ontwikkel nu alles in Visual Studio 2012 met de WP SDK, en een Lumia 820 als registered debug / test-device. Om echter alle resoluties te kunnen testen van mijn apps, wil ik de emulator draaien.
De emulator vereist dat je computer Hyper-V enabled is... en dat is mijn computer niet.
Een nieuwe computer kopen voor slechts één extra feature, is niet aan de orde (het ding is 'oud' maar werkt perfect voor al mijn overige develop / design / video-editing werk).
Kortom... ik moet 'iets' upgraden om het systeem Hyper-V enabled te krijgen, en ik kom er niet uit wélk item ik moet upgraden;
- Ik neem aan óf het moederbord óf de processor en wéllicht allebei... maar voordat ik iets aanschaf wat ik niet nodig heb, wil ik bij deze even advies vragen.
- Hieronder een x-aantal screenshots met systeem informatie; het screenshot dat aangeeft dat mijn systeem niet geschikt is, checked specifiek op de Hyper-V capabilities.
- Het screenshot met Windows Features geeft aan dat 'de processor' geen Hyper-V ondersteunt, en ik weet niet of ze de CPU of GPU bedoelen...
- In mijn BIOS kan ik een x-aantal vereiste settings voor Hyper-V sowieso niet vinden... (en er zijn geen updates meer beschikbaar; alle drivers zijn de meest recente versies)