Ik wil graag dat test1@domein tot en met test100@domein aankomen op info@domein.
Nu heb ik in mijn mysql database een aantal aliassen aangemaakt (1 tm 10), wat prima werkt. Maar is het ook mogelijk om test* te gebruiken? Maar dan zonder dat testa@domein aankomt?
Zo hou ik mijn database nl. het schoonst. De bedoeling is dat er nog veel meer getallen komen, en die wil ik natuurlijk niet allemaal handmatig invullen...
Software: dovecot, exim4 en mysql met een tabel met aliassen.
Nu heb ik in mijn mysql database een aantal aliassen aangemaakt (1 tm 10), wat prima werkt. Maar is het ook mogelijk om test* te gebruiken? Maar dan zonder dat testa@domein aankomt?
Zo hou ik mijn database nl. het schoonst. De bedoeling is dat er nog veel meer getallen komen, en die wil ik natuurlijk niet allemaal handmatig invullen...
Software: dovecot, exim4 en mysql met een tabel met aliassen.
MySQL:
1
2
3
4
| data = ${lookup mysql{SELECT aliases.goto AS goto FROM domains,aliases $ (aliases.local_part='${quote_mysql:$local_part}' OR alias$ aliases.active=1 AND \ aliases.domain_id=domains.id AND \ domains.fqdn='${quote_mysql:$domain}' AND \ domains.active=1}} |
[ Voor 27% gewijzigd door Paultje3181 op 27-09-2014 16:11 . Reden: Mysql select toegevoegd ]