*verwijderen aub*
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2016 16:08 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Napo op 27-09-2014 15:47 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Snelste weg is havo afronden en hbo gaan doen, waarom heb je die weg niet gevolgd?Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:41:
Ik ben echt wanhopig op zoek naar de snelste weg naar het HBO.
Ik kan een heel lang verhaal typen maar ik hou het heel kort:Het Fantoom schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:00:
[...]
Snelste weg is havo afronden en hbo gaan doen, waarom heb je die weg niet gevolgd?
[ Voor 28% gewijzigd door Ardana op 27-09-2014 16:14 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Lees 't bericht hier boven. het is een veel langer verhaal dan dat daar staat mar dan snap je waarom ik het nu al Psychisch heel zwaar hebOuterspace schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:51:
Psychisch heel zwaar, omdat je je tijd zit te verdoen? Jeumig, zit je zo diep in het dal? Ik zou eerst het jaar afmaken, papiertje halen en niveau 4 skippen als jij daadwerkelijk zo goed bent.
Als jij niet gehoord wordt, dan ik zou dit gewoon aangeven bij het hoofd van de school en niet bij de hoofd van je opleiding.
Ik zat te twijfelen over een NTI of LOI studdie om mijn MBO 4 te halen. Ze zijn erkend dus ik neem aan dat als ik met zo een diploma naar het HBO ga dat ik gewoon aangenomen word?Ardana schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:10:
Als je 21 jaar bent, kun je een toelatingstoets doen en zo direct toegelaten worden tot het HBO. Hierin zit volgens mij wel een heel pittige wiskunde-toets. Maar volgens mij ben je nog geen 21, maar 18 en dat zou betekenen dat je nog een paar jaar moet wachten - waarin in je prima je MBO-4 kunt halen.
Je kan ook met je school bespreken dat je overstapt naar MBO-4, of inderdaad terug naar de HAVO.
Je laatste opties zijn (volgens mij) HAVO of MBO-4 behalen via een thuisstudieorganisatie zoals het NTI of het LOI.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Dit geeft me weer een beetje hoop thnksArdana schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:21:
Overigens zat ik met een soortelijk probleem: omdat dyscalculie nog niet "bestond" in de jaren '70, vonden de leraren mij altijd dom. Uit de CITO-toets kwam dan ook het advies "Lagere Huishoudschool" (geen idee of dat MBO 1, 2 of 3 is). Eerst naar Mavo gegaan, daarna naar Agrarische school en weer terug naar de Mavo, blijven zitten, geslaagd, jaar Havo gedaan maar de omstandigheden waren dusdanig dat ik me niet op school kon concentreren. MEAO gedaan, gezakt, 2x via avondschool examen geprobeerd te doen, maar nog steeds 2 vakken niet gehaald.
Op m'n 27e de laatste 2 Meao-vakken via de LOI gehaald en hierna naar het HBO. Daar bijna een BAS gekregen - niet omdat ik te weinig studiepunten had, maar omdat ze vonden dat ik naar de universiteit moest. Het bleek dat ik een IQ van 130 had...
Moraal van het verhaal: doorzetten is belangrijker dan het juiste pad volgen (al helpt dat wel).
En als je pas op je 21 op de HBO komt, is dat ook nog niet erg laat...
Succes ermee, maar let wel op correcte spelling en grammatica (inclusief hoofdletters), dan word je een stuk serieuzer genomen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:31:
[...]
Dit geeft me weer een beetje hoop thnksIk ga proberen via de directie mijn opleiding toch versneld te gaan doen.
maar ik zal zeker door blijven zetten ook al is het soms moeilijk
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ja dat ga ik zeker doen. Ik heb nu geen concentratie voorFreee!! schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:43:
[...]
Succes ermee, maar let wel op correcte spelling en grammatica (inclusief hoofdletters), dan word je een stuk serieuzer genomen.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq