Beste mensen,
Ik ben van plan mijn eerste (gaming) PC zelf te gaan bouwen en na wat onderzoek ben ik op het volgende lijstje met onderdelen gekomen.
Voor zover ik heb kunnen vinden moeten al deze onderdelen met elkaar kunnen werken.
Aangezien het de eerste keer is dat ik een zelf een PC ga bouwen sta ik helemaal open voor suggesties en verbeteringen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk het spelen en streamen van (wat oudere) games, en daarnaast de normale zaken zoals internet, media afspelen, tekstverwerking, etc..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een prijs van 700-750 euro in gedachten, waarbij 750 ook wel het maximale is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Standaard monitor, Muis/Keyboard en externe harde schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie bovenstaande lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn enigste wensen zijn is dat deze PC zonder al teveel extra moeite gewoon stabiel draait en niet al teveel geluid maakt.
Ga je overklokken?
Voorlopig nog geen behoefte aan, maar voor zover ik heb kunnen lezen zou deze build daar prima voor geschikt zijn mocht ik dit ooit willen doen.
Ik ben van plan mijn eerste (gaming) PC zelf te gaan bouwen en na wat onderzoek ben ik op het volgende lijstje met onderdelen gekomen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | ASRock 970 Extreme3 R2.0 | € 65,50 | € 65,50 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 173,50 | € 173,50 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Sharkoon BD28 Zwart | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 72,60 | € 72,60 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 17,50 | € 17,50 |
| 1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 73,08 | € 73,08 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | Sharkoon WPM600 Bronze | € 57,50 | € 57,50 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 62,73 | € 62,73 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 715,31 | |
Voor zover ik heb kunnen vinden moeten al deze onderdelen met elkaar kunnen werken.
Aangezien het de eerste keer is dat ik een zelf een PC ga bouwen sta ik helemaal open voor suggesties en verbeteringen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk het spelen en streamen van (wat oudere) games, en daarnaast de normale zaken zoals internet, media afspelen, tekstverwerking, etc..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een prijs van 700-750 euro in gedachten, waarbij 750 ook wel het maximale is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Standaard monitor, Muis/Keyboard en externe harde schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie bovenstaande lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn enigste wensen zijn is dat deze PC zonder al teveel extra moeite gewoon stabiel draait en niet al teveel geluid maakt.
Ga je overklokken?
Voorlopig nog geen behoefte aan, maar voor zover ik heb kunnen lezen zou deze build daar prima voor geschikt zijn mocht ik dit ooit willen doen.