Afgelopen nacht is de server waar de website van de vereniging op draait gecrashed.
Nu is dit verder allemaal goed gekomen we zijn opgepakt door de backup server.
Echter deze backup server beschikt over nieuwe software php 5.4 tegenover 5.3 van de vorige.
Hierbij is het foto album over de zeik gegaan (wsod).
Inmiddels ben ik al een paar uur bezig met fouten op te lossen maar ik ben geen php programmeur en deze site heb ik jaren terug ooit eens gebouwd. En draait ook nog op verouderde software (phpbb2).
Maar aangezien hij verder altijd prima draaide en voldoet aan de wensen plus dat migreren naar een ander pakket niet zo eenvoudig is, is dat prima.
Nu zoek ik echter hulp bij de laatste paar errors ik loop daar echt op vast.
De foutmeldingen heb ik al zichtbaar gemaakt op de betreffende pagina.
De site is *snip* en als je op foto album klikt komen de problemen te voorschijn.
Het probleem zit hem zo te zien in de laatste error:
De code hiermee overeenkomend is:
ik heb al wel gevonden dat er de nodige wijzigingen zijn vanaf php5.3 naar php5.4 maar ik zie even niet wat er fout gaat met deze functie? Wie heeft hier meer kennis over en kan ons hierbij helpen?
Nu is dit verder allemaal goed gekomen we zijn opgepakt door de backup server.
Echter deze backup server beschikt over nieuwe software php 5.4 tegenover 5.3 van de vorige.
Hierbij is het foto album over de zeik gegaan (wsod).
Inmiddels ben ik al een paar uur bezig met fouten op te lossen maar ik ben geen php programmeur en deze site heb ik jaren terug ooit eens gebouwd. En draait ook nog op verouderde software (phpbb2).
Maar aangezien hij verder altijd prima draaide en voldoet aan de wensen plus dat migreren naar een ander pakket niet zo eenvoudig is, is dat prima.
Nu zoek ik echter hulp bij de laatste paar errors ik loop daar echt op vast.
De foutmeldingen heb ik al zichtbaar gemaakt op de betreffende pagina.
De site is *snip* en als je op foto album klikt komen de problemen te voorschijn.
Het probleem zit hem zo te zien in de laatste error:
code:
1
| E_COMPILE_ERROR Error in file »album_hierarchy_functions.php« at line 871: Call-time pass-by-reference has been removed |
De code hiermee overeenkomend is:
code:
1
2
3
4
5
| // do this for each sub category... recursive
for ($i=0; $i < count($album_data['sub'][$cur_cat_id]); $i++)
{
album_get_sub_cat_ids($album_data['sub'][$cur_cat_id][$i], &$cats);
} |
ik heb al wel gevonden dat er de nodige wijzigingen zijn vanaf php5.3 naar php5.4 maar ik zie even niet wat er fout gaat met deze functie? Wie heeft hier meer kennis over en kan ons hierbij helpen?
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 28-09-2014 22:30 ]