Gigabyte gtx970 en coil whine

Pagina: 1
Acties:

• CeetjeBeetje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-01 01:08
Hoi Tweakers, ik heb sinds vandaag de pricewatch: Gigabyte GTX970 alleen heb ik last van coil whine.

Kaart presteert geweldig maar de piep is irritant natuurlijk. Heb al gebeld over wat mijn opties zijn, insturen als defect and af laten hangen van Gigabyte of ze het vervangen, of gewoon gebruik maken van herroepingsrecht.

Heb ik gewoon pech dat ik een Gigabyte GTX970 heb met coil whine of zullen andere Gigabyte 970's dit waarschijnljk ook hebben? (met oog op omruilen voor identieke kaart, of toch overstappen naar een andere fabrikant..)

Verwijderd

Meestal zit coilwine in een bepaalde serie kaarten en niet 1 kaart opzich. Bij de 2 versie word dit meestal verholpen. Ik zou persoonlijk een andere fabrikant proberen.

Maar de keuze is aan jou natuurlijk

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01 21:58
Terug sturen naar de winkel, en daar direkt laten omruilen voor een goed exemplaar.
De winkel gaat maar terug naar de fabrikant, omdat het eigenlijk een DOA is.
In dit geval staat DOA dus voor Defect On Arrival...

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:10
Nee je hebt geen pech, iedere kaart kan hier last van hebben. Had het ook met een 660 ti van msi en na Omruilen had ik er geen last van. Beetje luck of the draw.

• CeetjeBeetje
dank voor de verschillende meningen.
Was inderdaad toch wel van plan om hem terug te sturen. Nu alleen even bedenken of ik weer voor Gigabyte ga of wellicht een andere fabrikant.

Aan de telefoon praatte de verkoper in de richting van retourneren als defect, wat weer inhoud dat ze de kaart opsturen naar gigabyte die dan gaat beslissen of het echt defect is of als toelaatbaar. Veligste methode om gegarandeerd een andere kaart te krijgen lijkt me dan om gewoon de koop te ontbinden en het product retour te sturen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

CeetjeBeetje schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:45:
dank voor de verschillende meningen.
Was inderdaad toch wel van plan om hem terug te sturen. Nu alleen even bedenken of ik weer voor Gigabyte ga of wellicht een andere fabrikant.

Aan de telefoon praatte de verkoper in de richting van retourneren als defect, wat weer inhoud dat ze de kaart opsturen naar gigabyte die dan gaat beslissen of het echt defect is of als toelaatbaar. Veligste methode om gegarandeerd een andere kaart te krijgen lijkt me dan om gewoon de koop te ontbinden en het product retour te sturen.
Ik kan je alvast vertellen dat alle fabrikanten dit hebben, in een andere topic klaagde iemand met een msi 970 hierover.

• CeetjeBeetje
Ja, het is ook gewoon een beetje kut. Natuurlijk wil ik niet overkomen als een zeikerd, maar 350 euro ergens voor neerleggen en dan langzaamaan gek worden van een irritant pieptoontje is ook niet echt fijn.

Merk trouwens wel dat met het downloaden van een programaatje (Nvidia inspector) en de FPS cappen op 75 het een heel stuk minder maakt..

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
zou hem gewoon terug sturen, maakt niet heel veel uit welk model je terug neemt elke kaart kan wel wel hebben. meestal is het de 1e batch van een serie kaarten ik heb bijvoorbeeld 3 reference 7970s gehad waarvan er maar 1 coil whine had. het kan verder geen kwaad maar op den duur wordt je er gek van.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:52
CeetjeBeetje schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:45:

Dat is natuurlijk de meest voordelige optie voor de verkoper, op deze manier hoeft hij geen defecte kaart terug te nemen en wordt de koop niet ontbonden.

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• issam1985
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:59
Hallo ik heb Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming 4GB windforce 3x gekocht van alternate
De videokaart heeft coil whine ook dus ik ga maandag alternate bellen en ik stuur de videokaart terug
Is er iemand met deze kaart die ook gekocht is bij alternate ? Heeft alternate de kaart zonder problemen terug geaccepteerd ? en krijgt uw geld zonder probleem?
Gr Issam
Pagina: 1