Geheugen uitbreiden om laptop minder hard te laten werken

Pagina: 1
Acties:

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-01 15:52
Ik heb een laptop (Acer Aspire 5820TG) met een ATI Mobilirty Radeon HD5470 (2139mb) videokaart.
Deze laptop heeft 4gb en is uitbreidbaar tot 8gb. Ik draai win7 64bit.

Ik speel zo nu en dan World of Warcraft. En merk dat mijn laptop vaak begint te coolen (hij zal het warm hebben). Tegelijkertijd besef ik mij dat mijn specs aan de minimale kant zijn. Video vervangen voor een betere is geen optie. Geheugen is goedkoop en makkelijk

Heeft het zin om geheugen uit te breiden? Heeft dit invloed op de graphics, als in de zin dat er iets meer mogelijk is?

Ik hoop dat ik de vraag duidelijk stel. Het gaat om het ondersteunen van de videokaart (en mogelijk dat de laptop iets minder hard hoeft te werken). Of in elk geval mijn beeld waar het geheugen helpt te ondersteunen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Door meer geheugen gaat je laptop niet minder hard werken. De manier om 'm minder hard te laten werken is door 'm minder te laten doen.
Geheugen upgraden is nuttig op het moment dat je tekort komt. Dan hoeft het ding minder te swappen en dat scheelt weer de nodige zooi wegschrijven naar je HDD.

• Upbeat78
Dat swappen weet ik. Ik vraag me af of het helpt (met al die kleine programmatjes in de achtergrond) om het verwerken van een zware applicatie (zoals World of Warcraft) soepeler laat lopen.

Ik weet niet van alle kleine programmatjes wat het is. En deze wil ik niet elke keer handmatig afbreken voordat ik iets wil. Laptop is recent opnieuw geinstalleerd en heb verwijderd wat ik niet nodig heb.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat ligt eraan, wordt je geheugen nu gebruikt of niet?

• Upbeat78
Ik zie niet dat het geheugen volledig gebruikt wordt (via taskmanager). Het blijft steken op zo'n 2,9gb.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:57

MsG

Forumzwerver

Heeft de laptop wel een 64-Bits windows waardoor daadwerkelijk de volledige 4GB kan worden aangesproken? Niet goed gelezen |:(

[ Voor 12% gewijzigd door MsG op 02-10-2014 12:41 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Upbeat78 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:30:
Ik zie niet dat het geheugen volledig gebruikt wordt (via taskmanager). Het blijft steken op zo'n 2,9gb.
Dan heeft upgraden waarschijnlijk bijzonder weinig zin.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen graag in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1