[Multi] The Vanishing of Ethan Carter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 07:32

Steef

GoT's Most Eaten

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ckg6PWS.png

PC ( Sept 2014) | PS4 (2015)

The Vanishing of Ethan Carter:
In nieuwe adventure game speel je als Paul Prospero, een detective met een oog voor het occulte. Je hebt een macabere brief ontvangen van Ethan, een jongetje wat in schijnbaar gevaar verkeert. Aangekomen bij zijn huis in Creek Valley blijkt het allemaal veel erger dan verwacht...

De game werpt je zonder pardon in het duister; er komen geen tutorials of gameplay tips aan te pas. Als detective Paul Prospero is het aan jou het mysterie van de duistere krachten in Creek Valley te ontrafelen en het lot van de vermiste Ethan Carter te achterhalen. Je zult geen medpacks, ammo of zelfs wapens tegenkomen in deze game, de focus ligt op de beleving. Visioenen van doden, occulte rituelen en omgevingspuzzels leiden je door het verhaal.

Meer achtergrond informatie kun je vinden in de vorm van een prequel comic:
http://www.theastronauts.com/comic/

De game is afkomstig van onafhankelijke ontwikkelaar The Astronauts, voormalig "People can Fly" - ook wel bekend van Painkiller en Bulletstorm.

Photogrammetry:
Naast klassieke visuele technieken hebben de developers gebruik gemaakt van photogrammetry, een techniek waarbij de game wereld deels bestaat uit 3D modellen welke zijn gemaakt door meerdere fotos van een object te verwerken tot een realistisch ogend 3D model.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tBsCeNZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ETj6raz.png

Meer informatie en 3D modellen:
http://www.theastronauts....n-vanishing-ethan-carter/

Systeem eisen:
MINIMUM:
Processor: Intel Core2 Duo or equivalent AMD
Memory: 4 GB RAM
Graphics: DirectX9c compliant card with 512MB of VRAM
DirectX: Version 9.0c
Hard Drive: 9 GB available space
Sound Card: DirectX9c compliant

Updates:
Update 1
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
- invert Y now works properly on both mouse and gamepad 
- can configure arrows keys now as well 
- odd line under the black bars removed in modes other than pure 16:9 
- players can no longer fall into the elevator shaft 
- no longer attacks during the gate sequence 
- story page after the no longer appears post-section 
- checkpoint loads improvements 
- checkpoint now also auto-saves every time we read a story page or see the murder (useful as a pseudo-manual location save) 
- players can no longer inspect items in the total darkness 
- various small streaming and lighting improvements 
- sniper rifle no scope damage tweaked from 3 to over 9000 
- other minor fixes

Update 2:
code:
1
2
3
4
- fixed savegame loading issues with water level and closed doors 
- turning off the turbine turns off the sound as well 
- "Saving scene" instead of "Saving" for clearer messaging 
- nerfed the sniper rifle

Trailer:

[ Voor 4% gewijzigd door Steef op 28-09-2014 13:25 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Verwijderd

Sorry, ik ben dommer dan ik dacht. Invert-mouse werkt gewoon na de patch. Apologies for the confusion.

Het spel ziet er fantastisch uit !

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2014 04:41 ]

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:48:
[...]

Zelfs na de eerste patch werkt Invert Mouse niet. Ben ik de enige ?
Handmatig editen van ini files lijkt niet veel verschil te maken. Bere-irritant.
Na de update werkt het inverteren van de muis Y axis prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wellicht even handig om alle platforms in de TS te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Topicstarter
bram1984 schreef op zondag 28 september 2014 @ 11:22:
Wellicht even handig om alle platforms in de TS te vermelden.
Gelijk heb je.

Voor PC is hij de 25 uitgekomen, de PS4 release staat gepland voor "volgend jaar".

Op dit moment is er geen XBOX one versie gepland. (klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me een toffe game, maar ergens ook weer saai. Ik twijfel want voor de mooie graphics ga ik niet speciaal een game aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 11:42:
Het lijkt me een toffe game, maar ergens ook weer saai. Ik twijfel want voor de mooie graphics ga ik niet speciaal een game aanschaffen.
Ik was uiteindelijk in ~5 uur door alle content heen, ik heb toch elk hoekje en gaatje van de map bekeken :X

Voor de prijs (19€) vind ik de hoeveelheid content ook wat mager, aan het chronologisch aspect van de puzzels is ook zeer weinig aandacht besteed. De eerste bied nog enige lastigheid, de daarop volgende staan vrijwel uit zichzelf in chronologische volgorde.

De puzzel in het eerste huis links van de dam is wel weer een leuke afwisseling :)

De wereld is mooi, het concept is grappig - de uitvoering voelt niet compleet.

update #2 is uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Grafisch is dit zowat het mooiste wat ik ooit gezien heb, met uitzondering van het water .. dat kan m.i. wel nog beter.

Mijn game pc is nu 4 jaar oud, en trekt dit spel moeiteloos op very high. Echt knap staaltje hoor ... als ik dit soort grafics zie, heb ik sinds zeer lang weer een gevoel van "dit is de toekomst". Nee maar echt, ziet er deze keer écht next gen uit, geen loze beloftes :)

Wat me wel wat stoort is de mouselag .. of is het de camera smoothing? Ik ben er niet helemaal uit als ik het nu lekker vind of niet, maar op zich is camera smoothing in dit soort spellen wel OK.

En dan de game zelf, wel ja, het is een trage game, een detective, de puzzels zijn doenbaar als je het concept wat doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaag ook begonnen aan dit spel verhaal. Na ongeveer een uur te hebben gespeeld kan ik alleen maar zeggen "wauw". Je wordt meegenomen in een spannend verhaal in een prachtige omgeving. En vooral dat laatste zorgt er voor dat ik niet echt voortgang maak, ik zit vooral mijn ogen uit te kijken.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenziefrenz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-10 12:22
Ik kwam er pas een paar dagen geleden achter dat er op GOG alweer sinds meer dan een jaar geleden een sleutel voor Ethan Carter Redux verborgen is: http://www.theastronauts....han-carter-redux-out-now/
What is The Vanishing of Ethan Carter Redux?

It is The Vanishing of Ethan Carter PC remade from scratch in Unreal Engine 4. The original was made in Unreal Engine 3.

You buy just one game, called The Vanishing of Ethan Carter, and you get two. The original, and this new remaster, The Vanishing of Ethan Carter Redux (UE4).

If you already own the original, the Redux version is a free update and will appear in your Library as The Vanishing of Ethan Carter Redux next to the original The Vanishing of Ethan Carter.

Story-wise both games are identical. There are no extra quests or secrets in the Redux version. Note that “Redux” is sort of an unofficial tag, we do not even feature the word on the game’s art.
Goed om te weten als je (zoals ik) het spel nog niet gespeeld hebt.
Pagina: 1