• VipeV
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-02 14:17
Goedemiddag,

Eergisteren heb ik een probleem met mijn telefoon 'opgelopen' en ik zou het fijn vinden als jullie daar misschien mee kunnen helpen.

Ik stond afgelopen donderdag in de kroeg en vervolgens kreeg ik een glas bier half over mij heen en voornamelijk net boven mijn broekzak waar mijn telefoon, HTC one m8, op dat moment in zat (met de onderkant boven). Hier door is dus alcohol en vocht in mijn USB poort gekomen en is er denk ik een soort van kortsluiting gevormd en als ik op internet kijk denk ik ook dat de poort gecorrodeerd is. Het gevolg is namelijk dat mijn telefoon opeens in automode schiet en in eerste instantie laadde die ook niet meer op. Dit laatste heb ik verholpen door met een naald de USB poort schoon te maken en een paar keer over de daadwerkelijke aansluiting heen te 'schrapen' om eventueel vuil etc ook daar af te halen.

Dat was gisteren. Vandaag is de telefoon gewoon helemaal opgeladen dus het lijkt erop dat dat probleem definitief verleden tijd is. De automode problemen blijven zich echter nog steeds voordoen zo nu en dan, en tevens geeft de telefoon aan dat die niet kan opladen in de USB hostmodus. Soms zijn er echter ook momenten dat ie het voor lange tijd goed en normaal doet (zoals nu), maar er zijn ook momenten dat ie om de 10 seconden naar de automode gaat.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik denk dat mijn garantie nu wel weg is door de waterschade dus HTC benaderen heeft denk ik weinig nut. Kan ik die USB poort laten vervangen? Kan ik 'm nog verder goed schoonmaken? Ik las al ergens iets over luchtdrukspuitbussen, en dan lucht er in blazen? En ik kan wel weer met die naald aan de slag maar ik ben nu bang dat ik of echt dingen kapot ga maken of dat ik het voor elkaar krijg dat mijn telefoon wederom niet meer gaat opladen.

Alvast heel erg bedankt voor diegene die mij uit de brand kan helpen!

Thanks!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
je zou dit onderdeel kunnen kopen op ebay of elders

http://www.ebay.nl/itm/Ge...1H10234-01M-/331220984945

en dan vervangen

• VipeV
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-02 14:17
En hoe zou ik het dan kunnen laten vervangen? Gewoon bij een telefoonreparatiewinkel?

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
ja, je kan hem ook bij de telefoonboer laten maken natuurlijk.