iPhone 4s upgraden naar welk model?

Pagina: 1
Acties:

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:53
Ik heb nu een iPhone 4s maar ik zit er toch aan te denken om een nieuwe iPhone te halen.. Ik weet het alleen ook niet meer. Er zijn inmiddels zoveel nieuwe modellen uit dat ik ook niet meer hoe of wat.

Zit er groot verschil tussen de iPhone 5 / 5s / en 5c? En hoe zit het met de iPhone 6 (Plus)? Graag hoor ik jullie mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
Je mag best twijfelen. Maar zo is het wel heel moeilijk om je te helpen. Op de website van Apple kun je de specs vergelijken, of je kan in de winkel met de verschillende modellen spelen. Waar twijfel je tussen en waarom? Waarvoor wil je de iPhone gebruiken?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
Is de iPhone 5 het nog waard om te kopen? Dat is vooral mijn vraag. Ik ben niet ontevreden over mijn 4S, maar iets nieuws kan nooit kwaad.

Is het verschil tussen de iPhone 5 / 5S groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:56
Een 5 is amper sneller dan een 4S. Hij is wat dunner en heeft een groter scherm. Een 5S is ruim sneller en heeft TouchID plus een betere camera.

Een 6 is natuurlijk het nieuwste van het nieuwste, en 25% sneller dan een 5S nog groter en dunner. Een 5C is een 5 dacht ik, maar met een andere behuizing.

[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 28-09-2014 16:46 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou op dit moment (voor een nieuw toestel) enkel twijfelen tussen een 5S en een 6(+).

Een 5 heeft hetzelfde design als een 5S, maar geen touch ID en oudere hardware. En een 5C heeft dezelfde hardware als een 5 (als ik mij niet vergis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Als ik jouw was zou ik overstappen naar de 6 het prijs verschil is dusdanig klein dat je beter een iPhone 6 kan kopen dan nu nog de 5S en dan heb je gelijk ook echt een top toestel te pakken.

De 5S is wel degelijk een heel stuk sneller dan de iPhone 4S maar of je dit verschil naar een paar dagen nog steeds merkt tov je iPhone 4S dat denk ik niet.

Ik heb van de week even zitten spelen met de iPhone 6 en het normale model bevalt mij beter dan de 6+, ik vind persoonlijk de 6 echt gewoon super ideaal qua formaat de plus is net iets te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55

trithemis

Dragonfly

De 5c heeft betere 4G ondersteuning dan de 5 en een iets grotere batterij (wel weer kleiner dan de 5s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:11
De iPhone 5s is los nog steeds best prijzig, ook icm een abonnement.

Kan je beter meteen voor de iPhone 6 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:59
Ik heb vanaf een 4s een zgan 5s gekocht.
Zeer blij mee, groter scherm, sneller & touch ID zijn (iig mijn) pre's.
Lang getwijfeld, maar hikte vooral tegen de grootte aan van de 6..
Een 4s is een mooi maatje, en de 6 is behoorlijk groter..

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
treslem schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:16:
Ik heb vanaf een 4s een zgan 5s gekocht.
Zeer blij mee, groter scherm, sneller & touch ID zijn (iig mijn) pre's.
Lang getwijfeld, maar hikte vooral tegen de grootte aan van de 6..
Een 4s is een mooi maatje, en de 6 is behoorlijk groter..
Dit dus. Ben ook van een 4S naar een 5S gegaan en couldn't be happier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
ZpAz schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:44:
Een 5 is amper sneller dan een 4S. Hij is wat dunner en heeft een groter scherm. Een 5S is ruim sneller en heeft TouchID plus een betere camera.

Een 6 is natuurlijk het nieuwste van het nieuwste, en 25% sneller dan een 5S nog groter en dunner. Een 5C is een 5 dacht ik, maar met een andere behuizing.
Nogal onzinnig om te beweren dat de 5S sneller is dan een 5, op de 64-bit CPU na is er geen verschil dat de telefoon sneller maakt.

Ik zou zeggen, enige reden om naar de 5S te overstappen is omdat je dan qua updates nog 2 jaar verder komt, geen idee of de 5C ook over 2 jaar een update krijgt, zou wel moeten maar dan moet de 5 dat ook krijgen, op de behuizing na zijn ze hetzelfde.

Dus of voor een 5(C) gaan of gewoon direct voor de 6, 5S is het niet waard, voor 100 euro extra krijg je dan echt veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ja? Wat krijg je dan meer? Een telefoon die je te groot vind? Of die je niet mooi vind? Nogmaals, de 5S is een meer dan valide keuze levert je een telefoon waar je echt nog 2 jaar mee vooruit kunt. Nog geen moment spijt gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien handig om mee te nemen in je besluit of je goede 4G ondersteuning wil hebben. Ik weet niet bij welke provider jij zit maar de 4G ondersteuning van de iPhone 5 werkt bijv (nog) niet op het KPN netwerk. Vodafone en T-mobile ondersteunen dat wel. Ik zou zelf voor een 5S gaan.
Persoonlijk: omdat de 5S gewoon mooier van design is, degelijker in elkaar zit dan de 6 en het formaat van de telefoon vriendelijk blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 30-09-2014 07:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:12
Ik zou niet snel de 5 kiezen. De kans bestaat dat je dan over +- een jaar weer tegen het probleem aanloopt, dat het nieuwste iOS eigenlijk te zwaar is voor het toestel (zoals iOS8 nu op de 4S). Echter, ik bedenk nu dat die kans misschien nu kleiner is dan ooit. De 5C is gelijk aan de 5, en dan zou dit betekenen dat de 5C een jaar minder lang het nieuwste iOS zou ondersteunen dan alle andere modellen zullen doen/hebben gedaan.

Wat betreft 4G: vind je 4g belangrijk? Ik heb zelf zojuist een 6 besteld, maar hou gewoon lekker ziggo mobiel (3g only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
gis. schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:42:
Ik zou niet snel de 5 kiezen. De kans bestaat dat je dan over +- een jaar weer tegen het probleem aanloopt, dat het nieuwste iOS eigenlijk te zwaar is voor het toestel (zoals iOS8 nu op de 4S). Echter, ik bedenk nu dat die kans misschien nu kleiner is dan ooit. De 5C is gelijk aan de 5, en dan zou dit betekenen dat de 5C een jaar minder lang het nieuwste iOS zou ondersteunen dan alle andere modellen zullen doen/hebben gedaan.

Wat betreft 4G: vind je 4g belangrijk? Ik heb zelf zojuist een 6 besteld, maar hou gewoon lekker ziggo mobiel (3g only)
Zoals gezegd is dat onzin, de 64-bit CPU van de 5S maakt niet zoveel verschil dus iOS zal niet trager wezen op de 5(C).

iOS 8 is nu ook evensnel op beide 5(C) en de 5S, alleen in een benchmark zie je enig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:12
Dan is het hebben van een 5 bijzonder aantrekkelijk. Maar het aanschaffen van een inmiddels 2 jaar oud model.. lastige kwestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
Daarom idd. Ben toch maar voor een 5S gegaan. Betaal liever iets meer voor een nieuwer toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:50

ötzi

eclecticus

Mizgala28 schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:22:
[...]

Nogal onzinnig om te beweren dat de 5S sneller is dan een 5, op de 64-bit CPU na is er geen verschil dat de telefoon sneller maakt.

Ik zou zeggen, enige reden om naar de 5S te overstappen is omdat je dan qua updates nog 2 jaar verder komt, geen idee of de 5C ook over 2 jaar een update krijgt, zou wel moeten maar dan moet de 5 dat ook krijgen, op de behuizing na zijn ze hetzelfde.

Dus of voor een 5(C) gaan of gewoon direct voor de 6, 5S is het niet waard, voor 100 euro extra krijg je dan echt veel meer.
Over onzinnige reacties gesproken...
Juist het verschil tussen de 5s en de 6 is marginaal, bijna alle andere modellen waren vaak twee keer sneller dan hun voorganger.

Het verschil tussen de CPU en de GPU prestaties van de iPhone 4s, 5 en 5s...
Pagina: 1