Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Overdracht en verhuis van domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• IngridD
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 01-04-2015
Hallo,

Ik zit wat vast met een domeinnaam-overdracht naar (Adobe) Business Catalyst.

Ik heb een website gemaakt voor een vriendin via Muse.
Haar oude website heeft ze met een online web-generator Webklik.nl gemaakt die ze via een browser kon bewerken.

Intussen heeft ze voor haar domeinnaam te kunnen verhuizen een verhuis-code aangevraagd en gekregen van Webklik.nl

Ik heb zelf een account bij Business Catalyst en heb de nieuwe website die ik voor haar maakte daar tijdelijk online gezet.
De bedoeling is dat ik de website verder up-to-date hou maar dat ook zij via een browser enkele kleine wijzigingen kan aanbrengen en dat zou perfect gaan via BC.

Ik probeer nu haar nieuwe website online te krijgen via BC met enkel haar domeinnaam zonder business.catalyst.com en dit lukt me niet, krijg geen mogelijkheid de verhuis-code van haar domeinnaam ergens in te vullen.

Het is zo dat ondanks ze de verhuis-code van haar domeinnaam kreeg de oude website nog steeds online staat, heeft dit iets te maken met het feit dat ik het niet gedaan krijg om haar website effectief op haar domeinnaam te krijgen of zie ik iets anders over het hoofd?

Voor mij is dit ook nieuw, de websites die ik maakte plaatste ik steeds op een nieuwe hosting met nieuw domeinnaam.

Kan iemand helpen :)

Vriendelijke groeten,
IngridD

• Kalief
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-04 23:35
In de VS noemen ze zo'n verhuiscode ook wel een token of een EPP code.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• IngridD
quote:
Kalief schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 09:15:
In de VS noemen ze zo'n verhuiscode ook wel een token of een EPP code.
Hey Kalief,

De token heeft mijn vriendin me gegeven maar voor de rest is er niks veranderd, ik kan de token nergens in Business Catalyst invoegen, de domeinnaam staat wel in de lijst, de nieuwe website krijg ik nog steeds te zien in browser op domein.businesscatalyst.com wat eigenlijk domein.be zou moeten geven :/

onder haar domein.be staat nog steeds haar oude website :(

• Ancoo
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:38
Wat ik zo snel kan vinden is dat je wel domein kan toevoegen, maar niet kan registreren bij BC. Dus als je domein wilt verhuizen zal dat naar een registar moeten en niet bij BC zelf.
zie ook: http://helpx.adobe.com/bu...g/change-site-domain.html
Als je bij een registar domein hebt staan, kan je die doorverwijzen naar de BC site.

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15:10
Om nog even aan te vullen:
  • Verhuis het domein naar een partij waar je ook enkel een domein kunt registreren (zonder hostingpakket). TransIP is bijvoorbeeld een hele goede (10,- / jaar voor .be)
  • Tijdens het registreren vul je de token in
  • Vervolgens kun je in het controlepaneel van de domeinhoster de nameservers wijzigen (zoals in het artikel waar Ancoo naar linkt)
  • Als het goed is kun je vervolgens alles vanuit BC beheren, en na maximaal een paar uurtjes zou de site ook bereikbaar moeten zijn onder de domeinnaam (het doorvoeren van nameserverwijzigingen duurt even)
Vergeet niet rekening te houden met eventuele emailadressen op het domein. Als je gebruikmaakte van emailadressen op het domein via webklik, dan zul je daar ook een nieuwe partij voor moeten vinden. Mogelijk biedt BC die optie, zoniet kun je daar rekening mee houden bij het kiezen van een nieuwe domeinhost - als je echt enkel het domein ergens vastlegt zit daar niet vanzelfsprekend email 'bij'.

Als je van email gebruik wilt maken en je dat niet via BC kunt regelen, dan kun je de nameservers niet wijzigen maar zul je een apart record (A record) aan moeten maken dat naar het IP van BC wijst.

• IngridD
Hartelijk bedankt voor de info Ancoo en Thralas

Daar kan ik mee verder en is duidelijk :):)

• IngridD
Toch nog 1 vraagje, is het niet zo dat Webklik haar oude website eerst offline moet zetten vooraleer de we de nieuwe te zien krijgen of is dat gekoppeld aan de verhuis van haar domeinnaam?

Nogmaals bedankt voor de hulp!

• Ancoo
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:38
Dat is gekoppeld aan verhuizing van domeinnaam. Zodra die overgezet is en naar BC verwijst moet de nieuwe site zichtbaar zijn op het domein (het kan zoals Thralas zegt wel paar uur duren voordat het overal geupdate is)

• IngridD
Nogmaals bedankt :)
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True