Hallo,
Ik ben bezig een nieuwe pc samen te stellen. Ben tot een voorlopige samenstelling gekomen waarvan ik benieuwd ben of ik nog dingen kan verbeteren.
Denk niet dat ik de pc zelf in elkaar ga zetten maar laat doen door een pc-winkel. In het verleden namelijk nogal wat gedonder gehad met kapotte onderdelen bij levering en dan is het fijn dat je garantie hebt dat het moet werken.
Ik ben benieuwd wat ik er nog aan kan verbeteren dus ik hoor graag tips.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en alles wat je standaard met je pc doet. Vind gameplay belangrijker dan graphics bij het gamen maar het moet wel allemaal soepel lopen. Verder ook 1080p films kunnen kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een budget van rond de €900. Zal dus nog wel bedrag voor assemblage bijkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien oude harde schijf er nog naast laten plaatsen en eventueel dvd lezer. Maar dat is niet belangrijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hoeft niet te fancy te zijn. Veel standaard dingen. SSD is wel een must naast een 1TB harde schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren die onderbouwd zijn. Kwaliteit boven principes
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Oude pc maakt veel geluid als hij aanstaat dus bij voorkeur nu wat stiller, daarom gekozen voor een dichtere kast. Voor de rest wil ik graag dat hij snel kan opstarten dus Windows op een SSD zal een hele verbetering zijn ten opzichte van oude pc met HDD.
Ga je overklokken?
Nee, nooit gedaan en zal ik nu ook niet gaan doen.
Ik ben bezig een nieuwe pc samen te stellen. Ben tot een voorlopige samenstelling gekomen waarvan ik benieuwd ben of ik nog dingen kan verbeteren.
Denk niet dat ik de pc zelf in elkaar ga zetten maar laat doen door een pc-winkel. In het verleden namelijk nogal wat gedonder gehad met kapotte onderdelen bij levering en dan is het fijn dat je garantie hebt dat het moet werken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 158,74 | € 158,74 |
| 1 | Asus Z97-K | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 137,79 | € 137,79 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 67,90 | € 67,90 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 72,60 | € 72,60 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro Series CMY8GX3M2A1600C9 | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Corsair CS650M | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 62,73 | € 62,73 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 803,56 | |
Ik ben benieuwd wat ik er nog aan kan verbeteren dus ik hoor graag tips.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en alles wat je standaard met je pc doet. Vind gameplay belangrijker dan graphics bij het gamen maar het moet wel allemaal soepel lopen. Verder ook 1080p films kunnen kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een budget van rond de €900. Zal dus nog wel bedrag voor assemblage bijkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien oude harde schijf er nog naast laten plaatsen en eventueel dvd lezer. Maar dat is niet belangrijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hoeft niet te fancy te zijn. Veel standaard dingen. SSD is wel een must naast een 1TB harde schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren die onderbouwd zijn. Kwaliteit boven principes
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Oude pc maakt veel geluid als hij aanstaat dus bij voorkeur nu wat stiller, daarom gekozen voor een dichtere kast. Voor de rest wil ik graag dat hij snel kan opstarten dus Windows op een SSD zal een hele verbetering zijn ten opzichte van oude pc met HDD.
Ga je overklokken?
Nee, nooit gedaan en zal ik nu ook niet gaan doen.
[ Voor 55% gewijzigd door Mycroft op 27-09-2014 18:19 ]