Toon posts:

Gaming desktop - Twijfels over gpu en voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1300-1500 euro

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel nog of de voeding geen overkill is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, zolang het maar degelijk en stil is

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een still systeem dat huidige games op max kan draaien.

Ga je overklokken?
Niet perse

Dit is mijn huidige build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 204,90€ 204,90
1MSI H97 GUARD-PRO€ 86,-€ 86,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 355,69€ 355,69
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 88,33€ 88,33
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,48€ 89,48
1BenQ XL2411Z Zwart€ 249,-€ 249,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,95€ 37,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 71,-€ 71,-
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 77,50€ 77,50
1Crucial MX100 256GB€ 91,96€ 91,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.351,81

Ik vraag mij af of mijn voeding geen overkill is. Ik denk niet dat ik zoveel watt nodig heb. Ik wil wel een zeer degelijke voeding.
Ik wil sowieso een GTX 970 maar ik weet niet of mijn versie de beste is.

Alvast bedankt

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2014 16:07 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Als je stil/geluid belangrijk vindt dan kies je wellicht beter voor de MSI GTX 970 Gaming of ASUS GTX 970 STRIX ;)
De EVGA is behoorlijk luider. (ongeveer 10 dB(A) hoort als een verdubbeling in geluid voor een mens)

EVGA:
idle = 30 dB(A) (luider dan de Asus onder load)
load = 39 dB(A) (@ 73°C)

ASUS:
idle = 0 dB(A) (fan begint maar met draaien aan 60° ish graden -> ze geven voorbeeld dat je LoL kan spelen zonder dat de fan aan moet gaan)
load = 29 dB(A) (@ 71°C)

Msi heeft volgens reviews op andere sites een gelijkaardige performance als de asus strix. (heeft ook de 0dB(A) feature)

http://www.techpowerup.co...970_SC_ACX_Cooler/29.html
http://www.techpowerup.co.../GTX_970_STRIX_OC/29.html

Voeding is idd overkill.
180W max voor de GTX 970 en max 180W voor de rest van je systeem met een zwaar overclocked i5 4690K (of 110W zonder OC) ;) (dit is dus bij stresstesting)
http://www.bit-tech.net/h...el-core-i5-4690k-review/6
http://www.techpowerup.co.../GTX_970_STRIX_OC/23.html

450-550W is dus prima. bv: pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

De pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition presteert beter bij lage geluidsproductie volgens de tweakers review:
http://tweakers.net/ext/f...oV6/full.png?nohitcount=1

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 27-09-2014 02:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jouw snelle reactie. Ik denk dan dat ik voor de ASUS versie ga.
Ik had nog een klein vraagje: Is die WD green een degelijke HDD? Aangezien ik het toch alleen maar voor opslag gebruik hoeft ie niet zo snel te zijn, maar ik heb in verschillende reviews gelezen dat ie soms niet zo lang mee gaat? Zou jij een andere kiezen?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kheb eigenlijk geen idee of je het zou merken voor gewoon opslag.
Zelf zou ik gewoon voor een WD blue of bv pricewatch: Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB of pricewatch: Toshiba DT01ACA300, 3TB kiezen.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

HDD, ik vind de Green rete langzaam :*) Waarom voor zo'n harddisk kan gaan als je voor minder zo'n snellere Toshiba kan krijgen? Green's schakelen daarnaast bij een tijdje inactiviteit uit. Niet goed voor de schijf, en iets nemen van de HDD duurt dan lang.

Dus, mijn advies: ga voor een Toshiba:
pricewatch: Toshiba DT01ACA300, 3TB

Edit: je hebt een OC bordje met een OC CPU, neem een H97 Guard Pro i.c.m een i5 4460/4590/4690.

Dan, je voeding. Volgens mij niet echt geweldig, neem een Seasonic S12G.

Edit 2: linkjes naar winkelmandjes mogen eigenlijk niet, maar anders nog even zo'n leuk lijstje.

[ Voor 29% gewijzigd door MK_ op 27-09-2014 07:30 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor de link. Ik heb jullie mijn build aangepast in de Openingspost. Ik heb de PSU, MOBO en HDD aangepast volgens jullie reacties.

Dit is de eerste keer dat ik een PC bouw. Opmerkingen zijn altijd welkom.
Bedankt!

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:21
Waarom kies je voor een TN paneel? Die schermen zijn echt verschrikkelijk in vergelijking met IPS (vooral betere kleurreproductie) of A-MVA (vooral betere zwartwaarden) :)
Check b.v. dit scherm

Verwijderd

Topicstarter
Ik leefde in de overtuiging dat TN beter is voor gaming wegens de snelle reactie tijden. Aangezien mijn vorige monitor een BenQ was en ik voorlopig heel tevreden ben met dat merk, heb ik voor dat scherm gekozen. Maar als die schermen echt zo verschrikkelijk zijn als jij zegt , moet ik misschien mijn keuze herzien.

Ik speel spellen zoals cs:go waar snelheid cruciaal is, maar ik speel ook spellen als the witcher 2 waar grafisch pracht belangrijk is. Ik zou eigenlijk niet weten wat beter is.

• Tiimmeh
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:55:
Ik leefde in de overtuiging dat TN beter is voor gaming wegens de snelle reactie tijden. Aangezien mijn vorige monitor een BenQ was en ik voorlopig heel tevreden ben met dat merk, heb ik voor dat scherm gekozen. Maar als die schermen echt zo verschrikkelijk zijn als jij zegt , moet ik misschien mijn keuze herzien.

Ik speel spellen zoals cs:go waar snelheid cruciaal is, maar ik speel ook spellen als the witcher 2 waar grafisch pracht belangrijk is. Ik zou eigenlijk niet weten wat beter is.
Je moet maar eens de winkel inlopen en vragen naar een demo van de verschillende type panelen.
Het klopt inderdaad dat die reactietijden hoger zijn bij TN panelen, maar de technologie heeft al behoorlijke stappen gemaakt dus die tijden worden ook voor andere panelen steeds lager.
Het scherm dat ik hierboven noemde heeft een reactietijd van 5ms, het TN paneel van jou heeft 1ms reactietijd. Dat is een aardig verschil, maar ik betwijfel of je het verschil ziet. 5ms is namelijk al behoorlijk laag.
Een andere optie is b.v. dit scherm of dit scherm. Een IPS met een reactietijd van 3ms.

EDIT: dat A-MVA scherm heeft zelfs maar 4ms reactietijd (dank hieronder :) ), die enkele miliseconde van de IPS schermen die ik noemde voegt dan ook niet heel veel toe denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Tiimmeh op 27-09-2014 17:08 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:55:

Dus jij merkt het verschil tussen 1 ms en 4 ms?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

Topicstarter
jorisvdelsen schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:07:
[...]

Dus jij merkt het verschil tussen 1 ms en 4 ms?
Dat heb ik nooit gezegd. Na de geschikte onderdelen - guide gelezen te hebben, blijkt dat er er een verschil is tussen reactietijd en input-lag. Zo kan een 8ms scherm toch een even goede experience leveren als een 2 ms scherm. De Dell Ultrasharp U2414H wordt hierbij aangeraden. Is dat ook een goede keuze?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:16:
[...]

Dat heb ik nooit gezegd. Na de geschikte onderdelen - guide gelezen te hebben, blijkt dat er er een verschil is tussen reactietijd en input-lag. Zo kan een 8ms scherm toch een even goede experience leveren als een 2 ms scherm. De Dell Ultrasharp U2414H wordt hierbij aangeraden. Is dat ook een goede keuze?
Jazeker, de bovengenoemde Iiyama is ook goed.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Tiimmeh
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:16:
[...]

Ligt eraan of je voorkeur hebt voor een hoog contrast (betere zwartwaarden) of betere kleurreproductie. In het eerste geval kun je beter het scherm kopen die ik eerder noemde, als je betere kleurreproductie belangrijker vindt dan is het scherm dat je noemt een uitstekende keus.

Als je niet heel bekend bent binnen deze typen schermen zou ik gewoon langs een elektronica store gaan om te kijken naar wat demo modellen, de voorkeur is voor iedereen namelijk anders :)

Verwijderd

Topicstarter
Tiimmeh schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:22:
[...]

Ligt eraan of je voorkeur hebt voor een hoog contrast (betere zwartwaarden) of betere kleurreproductie. In het eerste geval kun je beter het scherm kopen die ik eerder noemde, als je betere kleurreproductie belangrijker vindt dan is het scherm dat je noemt een uitstekende keus.

Als je niet heel bekend bent binnen deze typen schermen zou ik gewoon langs een elektronica store gaan om te kijken naar wat demo modellen, de voorkeur is voor iedereen namelijk anders :)
Zal ik doen. Bedankt jongens.
Pagina: 1