Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Creative X-fi Xtrememusic driver windows 8.1 pro

Pagina: 1
Acties:

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 16:14
Beste tweakers,

Ondanks opnieuw Windows geïnstalleerd op mijn PC. Ditmaal toch maar eens Windows 8.1 geïnstalleerd aangezien ik daar toch wel nieuwsgierig naar ben.

Na het installeren heb ik een aantal maal geprobeerd mijn creative soundblaster x-fi xtrememusic geluidskaart werkend te krijgen. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar.

Het probleem:
Krijg geen drivers geinstalleerd van de Xtrememusic. Met een schone windows installatie begint de installatie van de driver wel maar krijg ik halverwege een DPC Watchdog violation. Als ik vervolgens opnieuw een driver probeer te installeren krijg ik de melding "You have previously installed drivers without rebooting".

Reeds geprobeerd
Heb naast de originele Creative drivers ook de PAX Master PCI X-fi driver suite geprobeerd. Zelfde resultaat als met de originele.

Heb driversigning uitgezet, ook dit helpt niet.

Mijn vraag is dan ook, heeft iemand deze kaart wel werkend met windows 8.1 en welke driver?
Ik heb nu namelijk al een aantal maal opnieuw Windows geinstalleerd omdat na elke mislukte driver installatie het mij niet lukt om alle drivers geheel te verwijderen.. Ik blijf dat de melding houden "You have previously installed drivers withouth rebooting".

bijvoorbaat dank!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

http://support.creative.c...+Blaster+X-Fi+XtremeMusic

?

Deze zul je wel geprobeerd hebben maar ja kan het proberen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Redbaard
Ja dat is de driver die ik heb geprobeerd. Dat is de 'officiële' geloof ik.

• prutser001

prutser001

Er schijnen heel wat problemen te zijn met Creative kaarten. De Pax 1.10 zou moeten werken maar ja alsnog zijn er mensen waarbij het niet werkt.

http://support.creative.com/kb/showarticle.aspx?sid=61105

Zelf ben ik al een tijdje afgestapt van Creative (losse geluidskaarten in het algemeen)
Waarom gebruik je hem nog?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Redbaard
Ja zijn heel wat driver problemen.. De Pax 1.15 liet me pc ook crashen dus denk dat de 1.10 dat ook doet niet?
De kaart werkte onder Win7 prima.

Vind de kaart mooier klinken dan de onboard geluidskaart als ik via mijn goede speakers muziek luister. Maar het is eigenlijk mee dat ik het gewoon werkend wil hebben aangezien ik de kaart toch heb.
Het moet toch ook gewoon kunnen functioneren :S

• Redbaard
Ohja, fast boot uitzetten heb ik ook reeds geprobeerd. Zonder succes.

• Redbaard
Het is gelukt! kan meteen weer een slotje op.

Driver signing uit zetten en op een schone windows installatie PAX 1.30 drivers installen :)

• prutser001

prutser001

Ja ik weet wat je bedoelt, zo heb ik hier nog een stuk of 4-5 creative kaarten liggen waar nooit drivers voor gekomen zijn of veel te laat dat ik zoiets had van laat nou maar.
De kaarten van Creative zijn altijd wel leuk geweest maar de driver support is de laatste jaren om te huilen.
Ik heb me er toen maar bij neergelegd dat het gewoon niet meer fatsoenlijk ging werken. Muziek/film kijk ik toch wel in de woonkamer :) .

Best kans dat 1.10 het wel doet, laat ik het zo vragen is W8 wat je wilt houden? Of ga je weer terug naar 7?
Nu weet ik niet wat voor moederbord/onboard sound je hebt, maar de betere moederborden tegenwoordig doen echt niet veel onder aan een losse geluidskaart.

Stom idee maar heb je al een ander PCI slot geprobeerd, ik heb ooit eens gehad met de overgang van W2K3 naar Vista dat hij wel in het ene slot geinstalleerd kon worden maar niet in een ander slot... geen melding oid, geen zichtbaar conflict.

EDIT :

Dus verse W8.1 install? drivers er op en nu werkt het wel?
Je windows installatie is nu al wel volledig geupdate?

[ Voor 6% gewijzigd door prutser001 op 27-09-2014 00:59 ]

• Redbaard
-Ja, eerst windows 8.1 erop gezet.
-Windows updates totdat er geen nieuwe updates meer waren.
-Booten met driver signing uit
-PAX 1.30 installeren als admin

Nu de geluidskaart goed. Het is wel van de zotte dat officiele drivers niet werken en PAX wel..

Heb een P67A-GD65 (B3) met chipset integrated by Realtek® ALC892
Weet niet of ik Windows 8 wil houden, moet het nog even aankijken.
Pagina: 1