Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Huiskamer audiosysteem

Pagina: 1
Acties:

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:20
Ik zoek een (iets beter :)) audiosysteem voor in de huiskamer. Momenteel staat er een Sony stereoketen die alles doet (radio, cd, mini-disc, ..). Dit zou ik graag vervangen door een nieuw set van audio apparaten. Momenteel zal het systeem enkel dienen om muziek af te spelen zijnde radio (fm/internet) en cd. Dit alles in een 2.1 omgeving (uitbreiding naar 5.1 of 7.1 maakt momenteel niet uit).

Receivers:
  • Denon AVR-X1000
  • Yamaha RX-V475
Beide receivers gaan gelijk op lijkt me, super technische details ken ik er niet van. Maar ze lijken me toch goed te werken.

CD-spelers:
  • Denon DCD-520
  • Yamaha CD-S300
Yamaha heeft hier als voordeel dat je er een iPod kan op aansluiten.

Qua speaker set heb ik geen flauw idee welke het beste hier bij passen. Qua formaat liefst geen al te grote. Enige tips? Ik tast alvast in het duister ...

Ik twijfel ook nog om wat meer te investeren en dan bijvoorbeeld een Cambridge Audio system samen te stellen, echter ben ik zo tot nu toe niet echt zo'n audiofiel.

Naast de bovenstaande set had ik nog een bijkomende vraag. Is er een mogelijkheid om een draadloze speaker/systeem hierop aan te sluiten, zodat we in de keuken/terras/buiten ook muziek kunnen luisteren al dan niet in iets slechtere kwaliteit?

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Voor 249 euro kun je momenteel; de X1000 ophalen bij hificorner.nl, deze geeft op de receiver al de mogelijkheid om direct een ipod/iphone/ipad aan te sluiten en dan door de muziek te bladeren.

Ik denk echter dat dat Yamaha dezelfde truckjes ook wel in huis heeft en mijns inziens kun je de keuze tussen deze twee het beste maken door te kijken naar beschikbaarheid en prijs bij jou in de regio.

Qua luidspreker ben ik altijd een groot fan geweest van de Jamo S608, een erg mooie vloerstaander in het instap segment. komt vrijwel overal goed uit test en je hebt niet eens per se een subwoofer nodig. (helaas vind mijn vriendin ze iets te lomp)

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Voor de speakers kan ik je aanraden om een keer een zaterdag naar de plaatselijke speakerboer te gaan. Om eens rustig te gaan luisteren naar de verschillende speakers die ze daar hebben staan. Met een beetje geluk hebben ze ook de X-1000 er staan, zodat je ook meteen de receiver en speaker combinatie kunt beluisteren.

Aansluiten van een draadloze speaker zou geen probleem moeten zijn. De precieze oplossingen weet ik hier niet voor, ben er zelf nog nooit mee bezig geweest. Heb het al wel meerdere keren zien langskomen. Ik zou ik eens kijken naar een merk als Sonos.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
thomasvdw schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:50:
Qua speaker set heb ik geen flauw idee welke het beste hier bij passen. Qua formaat liefst geen al te grote. Enige tips? Ik tast alvast in het duister ...
Welke speaker het beste bij jou smaak qua geluid past, kun alleen jij zelf bepalen. Koop nooit speakers op advies van iemand anders. Ga naar een hifi-zaak (niet de Mediamarkt, BCC, etc.) en laat je daar informeren over diverse speakers binnen een bepaalde budgetrange. Neem cd's mee met muziek die je goed kent en ga dan de diverse kanshebbers eens beluisteren, vergelijken en wegstrepen. Dan houdt je vanzelf de ideale speaker over. Qua formaat zou ik je adviseren om niet kleiner te gaan dan een boekenplankspeaker. Vanuit satellietspeakers zul je nooit fatsoenlijk geluid krijgen om muziek te kunnen luisteren.
Naast de bovenstaande set had ik nog een bijkomende vraag. Is er een mogelijkheid om een draadloze speaker/systeem hierop aan te sluiten, zodat we in de keuken/terras/buiten ook muziek kunnen luisteren al dan niet in iets slechtere kwaliteit?
Het is niet de goedkoopste oplossing maar deze werkt wel erg goed. Koop een Sonos Connect en sluit deze op je nieuwe installatie aan. Op deze manier heb je het streamen van muziek prima voor elkaar. Daar kun je losse speaker(s) kopen die je overal neer kan zetten waar je maar wil.