OCZ Vector is het aan het begeven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zayl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-10-2024
Een korte inleiding;

Gister avond speelde ik Aion. Ik kreeg problemen met het inladen van sommige content. Tevens kreeg ik opstart problemen met een tooltje voor Aion genaamd AionRainMeter (ARM), kreeg koreaanse error meldingen. Ik heb de gebruikelijke handleidingen gevolgd en uit eindelijk geprobeerd het spel opnieuw te installeren. Dit is na veel pijn, moeite en diskspace issues gelukt. Ik heb echter wel tussendoor de computer 4x opnieuw moeten opstarten om disk checks te doen en evt. te repareren.

Echter crasht het spel nog steeds. Ik kreeg ook een blue screen nadat mijn explorer vast liep, ik deze afsloot via task manager en vervolgens probeerde uit te loggen. Mijn vermoeden is dat mijn SSD het aan het begeven is. Elke keer als ik naar mijn C: drive ga in windows 8, klik ik op properties, open ik het Tools tabje en druk ik op Check. Dit geeft elke keer aan dat checken niet mogelijk is en dat ik een repair moet doen bij de volgende boot.

Ik heb gekeken met CrystalDisk en er staat 96% health. Meer info zie screenshot:
http://postimg.org/image/yalzjn3pl/full/

Ik kreeg aan te raden om mijn nand te flashen (https://wiki.archlinux.or.../SSD_Memory_Cell_Clearing ?). Dit via een ubuntu live cd en vervolgens windows opnieuw te installeren. Voor ik dit doe, wil ik graag weten of er nog evt andere oplossingen zijn.

Tevens heb ik het volgende probleem: Ik ben mijn legale windows 8 dvd kwijt (verhuizing...). Ik heb op de microsoft website gekeken van het account waar mijn windows op geregistreerd staat, maar daar staat mijn windows niet (geen digitale purchase). Ik heb wel mijn originele legale key via Belarc weten naar voren te toveren, maar ik kan nergens een isotje downloaden om windows te installeren. Voordat ik 2 uur ga spenderen om het rommelhok leeg te trekken, kan ik dit ergens vinden om te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Het klinkt heel flauw, maar OCZ SSDs hebben altijd dit soort problemen gehad; instabiele firmware. Uiteindelijk een onbetrouwbaar opslagapparaat, wat allerlei vage issues en bootproblemen tot gevolg kan hebben. Bij sommigen werkt het wel redelijk, maar zodra de problemen beginnen denken veel mensen aan hun voeding, hun moederbord, hun Windows installatie. Maar hun gare OCZ SSD komt vaak niet bij hen op, terwijl juist hier veel problemen mee worden gemeld. OCZ is de enige SSD fabrikant die tot 50% failure rates heeft aangetikt bij metingen van de Franse retailer hardware.fr. En ook de rest van hun producten zit vér boven het nominale uitvalpercentage van 0.5 tot 1.5 procent.

Dat xx procent health betekent helemaal niets; CrystalDiskInfo kan helemaal niet weten hoe je SSD het doet; het heeft enkel toegang tot de SMART gegevens. Als ik jou was zou ik die OCZ SSD afschrijven en proberen elders te slijten, terwijl je voor jezelf een échte SSD koopt; zoals Crucial MX100 wat momenteel mijn aanbevolen keuze is. Heerlijk goedkoop, stabiele firmware en feature als RAID5 bitcorrectie en power-safe capacitors, wat de concurrentie veelal niet heeft. En de prijs is natuurlijk geweldig; daar koop je bij Samsung nog geen TLC drive voor. Compleet belachelijk dus dat consumenten precies de verkeerde producten kopen, maar zo gaat het altijd; de technisch superieure producten moeten het afleggen tegen de inferieure producten die met betere marketing gesleten worden. That's life...

Wat je nog wel kunt proberen is of je RAM wel in orde is, door een test met MemTest86+ te doen; mocht je dat nog niet gedaan hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 26-09-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zayl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-10-2024
in 2 jaar tijd eigenlijk nooit problemen mee gehad, tot gister. Ik denk niet dat het mijn ram is, dan zou ik volgens mij wel andere crashes hebben, het is echt met files laden e.d.

Momenteel zit ik krap bij kas en kan ik niet even een nieuwe SSD kopen.

Update: Ik heb wat nieuwe informatie, kan dit het probleem zijn en is dit te fixen?
http://postimg.org/image/lw5vce0lf/full/

[ Voor 20% gewijzigd door Zayl op 27-09-2014 10:12 ]