Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysticcloud
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01 11:51
Hallo,

Ik heb even een vraagje, ik heb een tijdje gerund met 1 780ti en ik wou graag een SLI setup dus heb besloten een 2e 780ti te kopen (precies dezelfde MSI Gtx 780 ti stock)
Nou heb ik beide kaarten aangesloten op de juiste PCIE poorten en de SLI bridge ertussen gedaan maar nu herkent mijn moederbord de kaarten niet. ze krijgen wel power.

Mijn setup:
MSI z97XPOWER AC
i7-4790k
16gb DDR3 1600Mhz RAM
2x MSI GEFORCE GTX 780Ti
Corsair AX1200i

als ik dus in het bios ga kijken zegt de board explorer dat de pcie poorten leeg zijn.
Ik dacht eerst dat de poorten kapot waren dus heb ik mn mobo teruggestuurd en toen is idd vastgesteld dat het mobo kapot was.
nieuwe gekregen dus ik dacht nou dat ga ik weer proberen en ja hoor weer hetzelfde.
de ceasefire switches staan aan. bios ook al geprobeerd te updaten, VGA Drivers opnieuw geprobeerd te installeren maar nog niks heeft geholpen.

Iemand enig idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:21
Ziet de NVIDIA software ook je 2e kaart niet?

Bureaublad > rechtermuisknop > NVIDIA configuratiescherm > Configureer SLi, Surround, PhysX > Maximaliseer performance (bovenste optie)

Bovenstaande zou moeten werken wanneer je 2e kaart wel herkend wordt ;).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysticcloud
kan het nvidia control panel niet in omdat hij beide kaarten niet herkent. kaarten worden alleen herkent in PCI_E2 voor single card configuration (bypassed PLX chip) voor 2card config (staat in handleiding) moet ik PCI_E1 & PCI_E5 hebben maar beide kaarten worden dan niet herkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04:37
Heb je het al geprobeerd met de tweede kaart in de tweede slot, als dat niet werkt, eerste kaart in tweede slot, enz...

Misschien kan je dan al een paar dingen uitsluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysticcloud
ook geprobeerd, kaarten worden alleen in PCI_E2 poort herkend dus kan op dit moment maar 1 kaart gebruiken

UPDATE: Zojuist getest met ander moederbord dat werkt wel gewoon. ziet ook beide kaarten, mobo is net geswapped dus betwijfel of het een defect is, denk ergens een instelling die ik niet kan vinden.
denk dat ik hem maar laat swappen voor een andere mobo :/

[ Voor 55% gewijzigd door mysticcloud op 26-09-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:21
Je weet dat die PLX niet perse SLI is? Naar mijn weten is die chip er alleen maar om meer PCI-E lanes te krijgen. Zet die instelling van PLX is gewoon uit en kijk dan is wat hij doet?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• mysticcloud
Kan daar helaas geen optie voor vinden in bios
Pagina: 1