hoe kan de airflow beter? (plaatjes)

Pagina: 1
Acties:

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
ik heb zo het idee dat de airflow in m'n kast niet helemaal goed is, en het wordt zowiezo te heet...

het ziet er nu zo uit (de rode pijlen geven aan hoe de lucht stroomt):
Afbeeldingslocatie: http://linkwheel.hypermart.net/bootz/kast-1.JPG

deze is misschien wat duidelijker:
Afbeeldingslocatie: http://linkwheel.hypermart.net/bootz/kast-3.JPG

nu zit er op het zijpaneel van m'n kast een rooster, misschien dat ik daar een fan achter kan maken?
ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://linkwheel.hypermart.net/bootz/kast-2.JPG
probleem hierbij is dat dit rooster voor de voeding zit en de tussenruimte minder dan 1,5 centimeter is (maar een hele platte fan van 1cm dik zou dus weer wel kunnen)

hoe zou dit beter kunnen? nee, ik heb geen gereedschap om blowholes aan de bovenkant te maken...

Maak je eigen poll

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

Je trekt wel alle lucht weg bij je proc.

misschien is het beter als je de achterste Fan omdraait en die naar binnen laat blazen.
Je Fan van je voeding blaast alles wel naar buiten dan.

kijk maar, grt Hennep

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
je kan zowiezo welff die kabels allemaal bij elkaar binden en tapen, dat scheelt ook een stuk. en ja die ene fan omkeren ja (als ie krachtig genoeg is) want de voeding zuigt de warme lucht er wel uit.....

Verwijderd

nee dat moet je nietdoen, want dan heb je geen airflow meer. Je moet juist een luchtstroom hebben zoals nu. :D

Verwijderd

Dat ziet er op zich wel goed uit.
(Als je die outtake fan omdraait, zuig je alle warme lucht die uit de voeding komt weer naar binnen. Zoals het nu zit werkt 'ie samen met de voeding om de warme lucht af te voeren, die daar echt blijft hangen anders)

1) controleer dat de voedings fan echt naar buiten blaast. Klinkt stom, maar het komt soms zo voor, omdat Intel ooit in de originele ATX specs dat zo had bedacht.. :+

2) Zagen. Maak van het rooster dat nu in de kast zit bij die outtake fan een vrije opening. Dat stuk staal met gaatjes houdt meer tegen dan je denkt.

3) overweeg om aan de voorkant hetzelfde te doen met ook een gat en een kraag in de plastic voorkant, zoiets als op dit plaatje.
Greetz,
Hooi. :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.fast-mhz.com/casemods/img/link_diceman1.jpg

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
thx all ik denk dat ik wel iets kan met deze tips :)

Maak je eigen poll

Verwijderd

rounded cables bestellen bij oc-shop of regenboog. betere airflow, en het ziet er een stuk beter en professioneler uit.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

Op dinsdag 12 juni 2001 15:54 schreef Rude-e het volgende:
rounded cables bestellen bij oc-shop of regenboog. betere airflow, en het ziet er een stuk beter en professioneler uit.
Die rounded cable ondersteunen toch geen Master/slave gedoe toch?

rounded : ]=========[
Normaal : ]====[=======]

met die normale kun je een slave device aansluiten en zo te zien bij die rounded niet toch??? :?

Verwijderd

nope, die rounded cables zijn net als de andere, alleen zijn ze losgesneden en bijelkaar gebonden.

org. kabel: 0-0-0-0-0-0-0-0-0-0

rounded cable:
xxxxxxx
xx000xx
x00000x
xx000xx
xxxxxxx

( x is opvulsel, anders klopt plaatje niet )

Verwijderd

Ik had op men proc net dezelfde cooler staan. Toen werd ie +/-63°C. Nu heb ik een simpele coolermaster (DP5-6H51) en is ie 50°C zonder airflow. Met airflow rond de 42°C stressed. Mijn airflow ziet er net hetzelfde uit als bij jouw, enkel nog met een cooler links onder in de zijkant (3xsunon 80*80mm). Ik zou dus gewoon ff die cooler vervangen en dan nog eens kijken.

• Boeie
waarom cables bestellen? kan je zelluf toch ook?

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Kast los............ :)

Verwijderd

je kan ze zelf ook wel maken, maar als je ze besteld weet je zeker dat ze werken ( er gaan er nogal wat kaduuk als je het zelf doet ), en het is ata100. en die kabeltjes ga ik niet zitten vernaggelen. en de bestlede zien er een stuk beter uit dan mijn zelfgeproduceerde...

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:02
Voel eens aan dat extra rooster wat in de zijkant van de kast zit. Als daar een luchtstroom te voelen is moet je die eens afplakken.

Mijn kast is vrijwel hetzelfde, alleen zit er geen intake fan vooraan en boven de voeding zit nog een extra fan.

Ze draaien allemaal op 7V, het is een vol dual CPU systeem en wordt niet warmer dan 28 graden.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Boeie
Op woensdag 13 juni 2001 10:10 schreef Rude-e het volgende:
je kan ze zelf ook wel maken, maar als je ze besteld weet je zeker dat ze werken ( er gaan er nogal wat kaduuk als je het zelf doet ), en het is ata100. en die kabeltjes ga ik niet zitten vernaggelen. en de bestlede zien er een stuk beter uit dan mijn zelfgeproduceerde...
Ik heb ze zelluf geproduceerd, gewoon met tie-wraps en Tape, kan je ze precies op maat maken (kabels bij elkaar binden)
ze zijn wel wat minder flexibel als je ze intaped, maar als je graag flexibele kabels wilt hebben moet je ff van die andere omhulsels halen (weet niet precies hoe die heten, maar zijn veel flexibeler)

Verwijderd

ik weet welk omhulsel je bedoelt, ik heb ook zoiets, maar daarvoor heb ik wel die kabel moeten losmaken, dus ong. 50 losse draadjes tussen je connectors ( anders krijg je het niet flexibel en mooi rond ) en dan wil er wel eens iets misgaan. ( ik heb dus de how-to op www.virtualhideout.net gevolgd )
Pagina: 1