Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Sinds 2 jaar werk ik voor een Belgisch bedrijf. Ik ben verantwoordelijk voor heel Nederland en vertoef dus alle dagen in Ndl.
Ik geef ondersteuning aan onze distributeurs. Echter, dit loopt zeer stroef en men is nog steeds van mening dat de klant naar hen moet toekomen dan andersom. Sommige distributeurs hebben zo nog niets verkocht dit jaar. En ik ben het dan ook meer dan beu om er energie erin te blijven steken.
Toch zie ik mogelijkheden in Ndl. Maar dan zal ik zelf de teugels in handen moeten nemen en zelf gaan verkopen. Onze corebusiness zijn investeringsgoederen tussen de € 50.000 en € 250.000 verkoopprijs.
Welke commissie dien ik te nemen als ik enkel wil fungeren als verkoper op zelfstandige basis voor mijn werkgever. Is dit op de verkoopprijs excl btw of incl btw? En wat als er een inruil is? Ik woon in B en ben B. Maar ga verkopen in Ndl in opdracht van Belgische werkgever. Dien ik dan ook met iets rekening te houden naar Btw toe?
Ik wil ook voor 100% contractueel gedekt zijn. Hebben jullie soms kennis van websites waar ik voorbeeldcontracten kan inkijken?
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ik zou je willen adviseren om het niet te doen. Je hebt onvoldoende gevoel voor geld en handel. Dit blijkt bijvoorbeeld uit je aanname dat we op basis van dit grove gebrek aan feiten een commissie% binnen een factor 1.21 kunnen suggereren. Ook het idee dat je voor transacties van een kwart miljoen denkt contracten zonder advocaat te kunnen opstellen is een recept voor een snel faillisement.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Misschien de commissie die de distributeur nu krijgt?
Vraag aan je baas wat je voor commissie kan vangen?

Rond contractueel gedekt zijn ... daar dient je arbeidscontract toch voor?
Of ga je lekker in de schijnzelfstandigheid duiken?

Voor een voorbeeldcontract stap je naar een advocaat. Want een contract dient best op maat gemaakt te worden.

Op zich vind ik het ook raar dat je zelf de verkoop in handen moet gaan nemen.
Ik zou toch wel denken dat in Nederland het toch niet moeilijk moet zijn om wat meer gedreven verkopers/distributeurs te vinden ... het is gatverdikke het land dat er in geslaagd is om kattepis in een groen fleske over heel de wereld te verkopen.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

offtopic:
[quote]chime schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 00:03:
het is gatverdikke het land dat er in geslaagd is om kattepis in een groen fleske over heel de wereld te verkopen.
[/quote]
Lol, moest googelen op "groen flesje" om te weten dat je Heiniken bedoelde.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 20:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ardana schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:16:
offtopic:
Lol, moest googelen op "groen flesje" om te weten dat je Heiniken bedoelde.
offtopic:
Die had ik direct door, maar kattenpis was een mij tot nog toe onbekende vergelijking. Ik was al wel op de hoogte van de term "uilenzeik" ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT