Toon posts:

Mandrake 8.0 - IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben pas begonnen met Linux, en tot nu toe ging het goed, lokaal werkt alles, maar ik weet niet waar ik mijn IP adres (LAN en internet via modem) moet invullen, en wat ik verder moet kiezen, omdat ik gewoon de standaard Windows Crosslink configuratie gewend ben. Weet iemand hoe ik zo'n soort configuratie (dus 2 PC's, met netwerkkaart aan elkaar gehangen via crosslink) moet instellen, zodat ik de webserver op de ene, via de andere kan bereiken, of weet iemand waar hier (exacte) documentatie over te vinden is?

Greetz,

Kevin

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer maar eens 'linuxconf'. Met dit programma kun je zo ongeveer alle netwerkinstellingen instellen. Inbellen (ppp) met een modem in linux hoef ik niet (heb kabel), dus daar weet ik niets van. Maar ik zou zeggen: kijk eens op www.linuxdoc.org Daar staat erg veel documentatie over linux, en zeker over deze onderwerpen.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik proberen.

Verder nog een (vast heel dom) vraagje:

Wat moet ik voor localdomain opgeven, aangezien ik niet als webserver draai?
Of is dat te vergelijken met een werkgroep in Windows?

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11

hobbeldebobbel

tjop tjop

localdomain kan alles zijn wat je wilt.... "blaatblaat" of "mijncomp" of "weetikhet"

edit: of je kan het gewoon laten staan op localdomain

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Verwijderd

Topicstarter
Het één en ander is wel gelukt, maar nu heb ik nog een paar probleempjes:

Bij opstarten, zie ik alleen een platte cursor, dus niet die hele lijst met technische details (is schijnbaar zwart), en dus wanneer er een probleem is, weet ik niet wat er gevraagd wordt, maar de cursor blijft wel knipperen, en dus krijg ik het systeem niet verder opgestart!
Zodra Mandrake gestart is, is alles weer normaal.

Ik krijg het systeem wel aan't werken wanneer ik voor de eerste keer opstart, maar wanneer ik daarna opnieuw opstart, of de volgende dag, lijkt hij niet meer te bereiken vanaf een andere PC (zelfs niet te pingen).

ifconfig levert wel de juiste resultaten, en ook bij linuxconf staat alles goed ingesteld (alleen geen DNS en Gateway opgegeven, en een zelf verzonnen IP adres)
Help!!

Verwijderd

Topicstarter
Kan het iets te maken hebben met de Bootloader? Ik gebruik nu LILO, en zie vlak voordat de Bootloader start, een paarse flits over het scherm gaan!
Pagina: 1