Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gebruik ssl checker strafbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
Omdat op mijn mobiele device (android kitkat) een site in de UK waar ik een digitale wallet heb voortdurend een beveiligingswaarschuwing (ivm het SSL certificaat) gaf heb ik de domeinnaam ingevoerd op een zgn SSL configuratie checker (globalsign).
Dit leek me vrij onschuldig , maar achteraf bedenk ik me dat het wellicht helemaal niet is toegestaan om andermans site op een dergelijke manier te testen?

Overigens geeft chrome op mijn notebook deze HTTPS /SSL waarschuwing niet en chrome op android kitkat wel.
Kan iemand dit duiden?

[ Voor 54% gewijzigd door Marcel1891 op 26-09-2014 16:49 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou me alvast verstoppen in de kast met proviand voor 6 maanden ....

nee joh leef gewoon lekker door

Iperf

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kun je ook aangeven waarom je het idee hebt dat een SSL-checker gebruiken strafbaar zou kunnen zijn?

Er zijn legio sites op het internet die SSL kunnen checken, en je wilt die af en toe zelf ook gebruiken, als je - zoals je zelf al aangeeft - denkt dat er iets met het certificaat aan de hand zou kunnen zijn. Ik denk aan (bij voorbeeld) niet goed geconfigureerd, verlopen of ingetrokken... altijd handig als je dat gelijk kunt controleren.

Voor wat betreft het probleem dat je schetst met deze site: het eerste waar ik aan denk is een missend intermediate dat het certificaat geschikt maakt voor oudere of mobiele browsers.
* Jester-NL weet uit ervaring dat dit bij een specifiek merk nog al eens het geval kan zijn...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een certificaat laten valideren lijkt me niets mis mee (let dan wel op dat jij precies hetzelfde certificaat kreeg voorgeschoteld).

Bijv poorten scannen wordt overigens al een ander verhaal.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
En certificaat moet je juist kunnen controleren. Dit gebeurt automatisch door je browser. Wat het verschil kan verklaren is dat er bepaalde root certificates op je telefoon er niet op staan, terwijl dit blijkbaar op je computer wel zo is.