Nieuwe Monitor kopen, IPS, AMVA of TN

Pagina: 1
Acties:

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik ben van plan om een hackintosh te gaan bouwen omdat mijn iMac bij veel zaken te traag aan het worden is en ik toch af en toe op windows wil kunnen gamen.

hierbij heb ik ook een monitor nodig, nu vroeg ik mij af wat voor monitor is het meest gelijkwaardig aan het scherm wat er in mijn iMac zit, dit zijn als het goed is IPS schermen (27" iMac 2010) ivm foto en video bewerking.

verder vroeg ik mij af wat de ervaringen zijn met IPS schermen bij gaming, op diverse fora las ik dat ips trager is dan bijvoorbeeld TN schermen.

waarschijnlijk houd ik het bij 1 monitor waar ik vrijwel altijd recht voor zit, dus hecht niet heel veel waarde aan een grote kijkhoek.

[ Voor 11% gewijzigd door dr86 op 26-09-2014 16:32 ]

• krentebol
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-11 06:55
Ik heb zelf gister een QNIX 27 inch PLS monitor met 2560x1440 resolutie besteld. Het is goedkoop en een monster scherm die je ook nog eens kan overclocken naar 120Hz (niet altijd, ligt aan het scherm). Op Tweakers is er een forum post over en op overclock.net ook. Ik zou zeggen neem eens een kijkje!

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-12 13:45
Dat verschil in vertraging merk je bij hedendaagse schermen niet meer. Alleen als je echt de laagste responstijd wil is TN héél misschien nog de moeite waard.
Over het algemeen geldt: A-MVA beter contrast (betere zwartwaarden), IPS betere kleurreproductie en TN goedkoper.
Voor A-MVA is dit een goede keuze. Voor IPS kan je hier even kijken :)

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
krentebol schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:13:
Ik heb zelf gister een QNIX 27 inch PLS monitor met 2560x1440 resolutie besteld. Het is goedkoop en een monster scherm die je ook nog eens kan overclocken naar 120Hz (niet altijd, ligt aan het scherm). Op Tweakers is er een forum post over en op overclock.net ook. Ik zou zeggen neem eens een kijkje!
geen last van backlight bleeding?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
IPS en gaming kan prima. Ik had een 29" Dell IPS en heb nu een 34" LG IPS. Prima om op te gamen. Persoonlijk geniet ik meer van de mooie kleuren dan van die 3ms dat het langzamer is. Je zal wat meer inputlag hebben en wat meer ghosting. Persoonlijk vind ik het meer dan prima om lekker mee te gamen, ook met spellen als BF4.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou voor een 27" IPS monitor gaan met een 2560x1440 resolutie; dit zal ook het meest op je Mac lijken. De techniek rondom TN panelen is redelijk verzadigd en de IPS monitoren van vandaag de dag zijn véél geschikter gemaakt om mee te gamen dan een aantal jaren geleden.

De inputlag is inderdaad wat hoger maar dat is bij normale gaming geen enkel probleem. Wellicht als je dagelijks uren Hele snelle FPS games speelt dat het dan kan uitmaken, maar voor jouw doeleinden zijn de kleuren van IPS een veel groter voordeel!

Overigens kan ik de Qnix 27" van harte aanbevelen, al weet ik niet wat je budget is natuurlijk!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:26
Dell U2713HM heeft exact hetzelfde paneel als de cinema displays/iMac's als je dat een fijn scherm vind is de Dell dus ook precies wat je zoekt :)
Pagina: 1