Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

html / css grijze scrollbars bij <div> alleen in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

In basis html / css / js heb ik een website geschreven.
Vanuit de index wordt een iframe geladen, die op zijn beurt weer bestaat uit variërende andere iframes.

Content van alle iframes is ook in mijn beheer.

Alles als kale code gewoon op de Mac geschreven en werkt uitstekend op de beschikbare browsers.

Windowsgebruikers zien echter grijze scrollbalken (dus niet bruikbaar) om alle div's die onderdeel uitmaken van een iframe.

Vreemd! zeker omdat bijv. Firefox onder OSX prima werkt en Firefox onder Windows ongewenste scrollbalken laat zien. (geldt voor alle browsers onder windows).

Wie geeft raad?

Erwin

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 14:28
http://www.w3schools.com/tags/att_iframe_scrolling.asp

Dus je plaats scrolling="no" op al je iframes.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al gedaan.
De scrollbalken zitten ook niet aan de iframes, maar aan de onder- en rechterkant van iedere div in die iframe

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wellicht dat overflow: hidden; een oplossing biedt?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zoek jij soms:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
iframe {
   overflow: hidden;
}
?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
helaas, was het maar zo simpel! ik heb er veel wrappers inzitten dus dat gaat niet werken.

Het probleem is ook dat alleen Windows platforms de ongewenste scrollbalken weergeven.

(dus: FF onder OSX of Linux geeft geen problemen, FF onder Windows wel. idem met Chrome)

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Wat voor monstrosity heb je gebouwd dat je iframes in iframes nodig hebt :X

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad, geef eens wat voorbeeldcode (dus, alleen het framework, we hoeven geen content).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1