Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies keuze pa speaker set voor huisfeest van ca. 150 man

Pagina: 1
Acties:

• Cluricauns
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2022
Ik zoek een PA speaker set voor o.a. huisfeesten in een studentenhuis waar zo'n 100-150 man op af komt. Verder zullen we de set gaan gebruiken door het jaar heen voor kleinschaligere feestjes.

Wat ik dan zoek zijn twee fullrange luidsprekers (extra subwoofer hoeft niet) plus een matchende versterker. DJ gear hoeft er niet bij aangezien we voor de kleinschalige feesten gewoon een laptop aan de versterker zullen hangen en voor de huisfeesten DJ gear huren, als de DJ dit niet zelf verzorgt.

Het budget is max 800 euro.

Ik heb al zelf gezocht op internet, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dan ook dat jullie qua merk,power en speakers matchen met versterker mij kunnen helpen.

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 01:33
Blijf weg bij behringer/american audio/ skytec dat is echte rommel

Dit is wellicht wat:
http://www.bax-shop.nl/ac...eker/product-details.html

Goed merk, actief (dus met ingebouwde versterker). Speaker aansluiten op het stopcontact, dun snoer eraan voor geluid (XLR) verloopje naar je laptop en je bent klaar. Voordeel is dat je ook heel makkelijk een microfoon aan kunt sluiten mocht dat een keertje nodig zijn. Tevens ingang voor UsB/Mp3 en uitgebreide toonregeling. Wellicht duurder dan optie #2 maar heeft dan ook wel een stuk meer mogelijkheden en kwaliteit

Goedkoper alternatief:
http://www.bax-shop.nl/ac...eker/product-details.html
Minder mogelijkheden, en een stuk minder degelijk (plastic/kunststof behuizing). En stukkie minder krachtig.

[ Voor 28% gewijzigd door jorisjan op 26-09-2014 15:19 ]

• Cluricauns
Bedankt voor de snelle reactie. Zou de 12 inch groot genoeg zijn voor een huisfeest tot ongeveer 150 man?

[ Voor 7% gewijzigd door Cluricauns op 26-09-2014 16:11 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 15:47
Doen wij met 10"... Wel speakers uit een totaal andere prijsklasse...

Tja, je hebt beperkt budget en daarmee zit je eigenlijk al bij de merken die eerder als rommel werden omschreven... Maar American audio, behringer en dap hebben voor de prijs best oke spul... Helaas ook wel rommel, dun goedkoop hout en andere materialen, maar ik zou de bewerken niet direct afschrijven. Skytec zou ik weer wel bij wegblijven.

Evt Ga je een keer een dagje naar Goes oud, daar kan je je wel goed laten adviseren en ook gelijk luisteren en voelen

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 01:33
Cluricauns schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:10:
Bedankt voor de snelle reactie. Zou de 12 inch groot genoeg zijn voor een huisfeest tot ongeveer 150 man?
Makkelijk, tenzij je veel trance/dubstep/drum'n'bass wilt gaan draaien, op hoog volume, in dat geval is een subwoofer geen overbodige luxe.

• Cluricauns
Bedankt voor de reacties! Misschien ga ik inderdaad wel even naar Goes. Dan kan ik het gelijk even bezichtigen en horen.
Pagina: 1