Ik heb hier een erg nieuwe "Medion Akoya E5015D" all in one desktop pc, ofwel een monitor met ingebouwde laptop. Deze was supertraag geworden en compleet vervuild met vanallerlei spyware en dergelijke. Dus zou ik deze compleet opnieuw installeren voor iemand, zoals ik vrij regelmatig doe (op andere computers/laptops). Op deze computer zitten 4 usb aansluitingen, allemaal usb 3.0, geen dvd station, één sata controller. Heb in de bios ingesteld dat hij als eerste moet proberen te booten vanaf mijn usb dvd station. Als ik opstart vana mijn oem windows 8.0 installatie dvd (die ik regelmatig gebruik voor diverse computers), krijg ik op een gegeven moment een foutmelding: "Er ontbreekt een vereist mediastuurprogramma. Dit kan een stuurprogramma voor dvd, usb of een harde schijf zijn." Het lijkt erop dat deze Medion een afwijkende sata of usb controller bezit, die niet standaard in windows 8.0 wordt herkend. Het vreemde is ook dat deze Medion helemaal niet op de website van Medion is te vinden. Dit staat erop: "Product name: Medion Akoya E5015 D AIO 10, MSN: 10019144, S/N: 1B087010010688". Overgens heb ik ook nog een windows 8.1 installatiedvd geprobeerd, maar als ik die gebruik, vraagt hij om een productkey. Dat duidt erop dat deze computer slechts een windows 8.0 productkey heeft in de bios. Dus vandaar dat ik vermoed dat het om windows 8.0 gaat. Wel heb ik voordat ik begon het programma "produkey van Nirsoft" gebruikt. Deze gaf aan dat het "Windows 8.1 Connected" betrof. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij helpen aan zo'n Medion windows 8 installatie dvd? De persoon waar deze computer van is, heeft alles wat er verder nog bijzat weggegooid.
Zojuist even mijn windows 8.1 installatiedvd geprobeerd, en zelf handmatig een productkey ingevoerd. Dit leek goed te gaan, nu vraagt hij wel op welke partitie hij moet gaan installeren. En gaat hij netjes aan de slag met het copieren van windows bestanden van dvd naar harddisk. Echter... zoals gewoonlijk gaat hij dan op een gegeven moment een herstart uitvoeren. Maar dan blijft hij hangen bij het opstarten van windows. Die vier blauwe vierkantjes zijn zichtbaar, dat draaiende rondje eronder blijft stilstaan.

Zojuist even mijn windows 8.1 installatiedvd geprobeerd, en zelf handmatig een productkey ingevoerd. Dit leek goed te gaan, nu vraagt hij wel op welke partitie hij moet gaan installeren. En gaat hij netjes aan de slag met het copieren van windows bestanden van dvd naar harddisk. Echter... zoals gewoonlijk gaat hij dan op een gegeven moment een herstart uitvoeren. Maar dan blijft hij hangen bij het opstarten van windows. Die vier blauwe vierkantjes zijn zichtbaar, dat draaiende rondje eronder blijft stilstaan.
[ Voor 13% gewijzigd door cjdijk op 26-09-2014 15:25 ]
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB