Vraag over sitemap, home (index?) paginanaam en google.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:15
Hallo medetweakers,

Sinds een paar weken heb ik een eerste website gemaakt en gehost.

Hopelijk zit ik hier in het goede deel van het forum.

Als er nog informatie nodig is zal ik deze aanpassen in de startpost.

Voor de website heb ik dus enkel een domeinnaam gekocht, mijn server werkt met apache.
Mijn website mappen structuur is de meest simpele, 6 html files, 1 image map, google-verificatie bestand en .htaccess in de root folder. (het is een kleine website, dus vandaar deze structuur.)

Ik heb géén bestand wat "index.html" heet, alle .html files hebben een eigen naam.
In plaats daar van heb ik mijn home.html aangegeven als zijnde het index file, via het .htaccess bestand.

Mijn eerste vraag gaat over mijn startpagina.
Als ik naar mijn site www. voorbeeld .nl ga (deze pagina heb ik "home" genoemd), dan die ik dat ook werkelijk staan in de adresbalk.
Máár, als ik dan naar een andere pagina van mijn site ga en terug ga naar "home", dan staat er ineens www. voorbeeld .nl/home.

-Hoe kan ik het zo aanpassen dat ik altijd alléén www. voorbeeld .nl heb? (zonder /home)

Ligt dit nou aan het doorverwijzen van de domeinnaam, de mappenstructuur van mijn site of de benaming van het bestand "home.html" ?

De volgende vragen gaan over de zoekresultaten van google en de sitemap.
Via google heb ik al geprobeerd om een sitemap bestand te uploaden, dat gaat allemaal goed.
Maar: google indexeert maar 2 van de 6 pagina's.
Het sitemap bestand heb ik dus maar weer verwijderd en de urls verwijderd via google webmaster tools.
-Hoe kan ik er voor zorgen dat alle pagina's geïndexeerd worden?

-De laaste vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat ik bij google searches een resultaat krijg zoals wanneer ik op "facebook" zoek?
Dus de website als primaire resultaat met daarnaast het overzicht van mijn 5 andere pagina's.

[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-09-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:46

orf

Je home.html is de directory index. Dat betekent dat als er niets staat na de domeinnaam, dat dit bestand geserveerd wordt. Je links in je menu voor home moet je laten verwijzen naar je domeinnaam of naar "/". En dus niet /home.html erachter plakken.

Je website wordt vooral goed geïndexeerd als anderen linken naar je website. Zorg ervoor dat die links relevant zijn en dat websites die naar jou linken over hetzelfde soort onderwerp gaan.

Je laatste vraag wordt hier beantwoord: https://support.google.com/webmasters/answer/47334?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:15
Hoi,

Bedankt voor je antwoorden en link met uitleg!

Het is nu gelukt door de domeinnaam of "/" aan te geven als "home" op de knoppen van mijn webpagina's.

Dit maakt het alleen wel moeilijk om aan de offline versie te werken...

:D

[ Voor 110% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-09-2014 13:32 ]