DTS en DD via Airplay naar Apple TV + Z906

Pagina: 1
Acties:

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:46
Sinds enkele dagen in het bezit van de Logitech Z906. Setje werkt prima en DD word netjes gedecodeerd door de Z906 als ik deze content afspeel op de Apple tv. Het wil echter niet lukken om films af te spelen via mijn laptop en deze de streamen via Airplay naar de Apple TV.

De Films worden wel gewoon afgespeeld maar de Z906 ontvangt geen DD of DTS signaal. Met andere woorden: het decoder lampje blijft uit en het lukt me niet om op de Macbook Pro het signaal door te sturen naar de Z906 (passthrough audio).

Mijn vraag is nu of VLC en Mplayer (de programma's die ik geprobeerd heb) het signaal zelf al decoderen en kant en klaar afleveren aan de Z906 of dat er iets mis gaat en de Z906 niks anders doet dan van een simple stereo signaal een 5.1 showtje maken.

Een andere optie is natuurlijk dat de bronnen die ik gebruikt heb niet beschikken over DD of DTS. Hoe kan ik een bestand controleren op de juiste audiosporen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe heb je de boel aangesloten? Digitale kabel? En wat loopt naar wat?

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 26-09-2014 11:26 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BasvanS
Apple TV zit met Toslink naar de Z906, zou dus DTS moeten kunnen doorsturen, TV word via HDMI aangestuurd door de Apple TV maar de TV is niet aangesloten op de Z906.

(Macbook Pro via Wifi naar Apple TV)

De film zou DD 5,1 (AC3) bevatten en dit lijkt bij decoderen van de film naar itunes ook het geval. Dit laatste probeer ik nu om via homesharing op de Apple TV de film af te spelen met DD 5.1

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je pusht dus als het ware de film naar je Apple TV?
Ik heb weinig verstand van macs, maar wat nou als je met de apple tv het bestand opent en afspeelt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12 07:19
Ik gebruik Beamer: http://beamer-app.com/

Werkt bij mij prima, ook geluid (DD5.1).

• BasvanS
The Eagle schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:50:
Je pusht dus als het ware de film naar je Apple TV?
Ik heb weinig verstand van macs, maar wat nou als je met de apple tv het bestand opent en afspeelt?
Het probleem is dat je met een Apple TV Alleen bestanden kunt afspelen die in de Itunes Library staan. Dan moet ik dus eerst alles converteren naar M4V of MP4, en dat duurt nogal ;)! Pushen, zoals jij het zegt, gaat een stuk makkelijker, dan moet de software echter met met z'n tengeltjes van de bestanden afblijven, iig het audio gedeelte.

Ik ga meteen Beamer even proberen!

• BasvanS
Master__R schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:54:
Ik gebruik Beamer: http://beamer-app.com/

Werkt bij mij prima, ook geluid (DD5.1).
Hey! Dat werkt echt perfect!

De vraag blijft echter: waarom lukt dit met VLC niet gewoon? (Scheelt weer 15 euro) ;)

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:49

Audione0

Strijdt der titanen

Volgens mij ondersteunt de ATV geen DTS out of the box..

http://www.onemorething.n...-apple-tv-geen-dts-heeft/

Het kan wel, maar dan moet de atv gejailbreakt zijn en alles via xbmc laten lopen.

[ Voor 29% gewijzigd door Audione0 op 26-09-2014 13:15 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• BasvanS
DTS dan misschien niet, maar DD toch wel? Dit kan ik ook gewoon via netflix gecodeerd doorsturen naar de Z906

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:49

Audione0

Strijdt der titanen

DD zou indd moeten werken.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12 07:19
Beamer moet je kopen in dollars, dat is goedkoper.
Pagina: 1