Ik heb momenteel een leasewagen klasse Golf/A3 en tankkaart, dit komt te vervallen en in ruil krijg ik 720€ car allowance + 200€ salarisverhoging. Ik gebruik privé niet veel de wagen, maar een wagen is wel verplicht voor de job.
Ik vraag me nu af of dit niet een downgrade is, afhankelijk hoeveel belasting over die car allowance wordt betaald, ik neem aan dat dit zo'n 52% is, zoals brutoloon, dan is er nog 441€ netto over?
Als ik dan laat berekenen voor een basic VW Golf (18.5k€ aankoop):
personal lease 4j, 10000km/j: 462€/maand (incl onderhoud/reparatie,verzekering, bandenwissel,bijstand)
autocredit 4j: 15% voorschot + 275€/maand (geen onderhoud/reparatie,verzekering, bandenwissel,bijstand) + 5k€ op het eind voor overname van de wagen
finance 4j: 413€/maand (idem)
Geen van de bovenstaande houdt rekening met tankkosten.
Ik vraag me nu af of dit niet een downgrade is, afhankelijk hoeveel belasting over die car allowance wordt betaald, ik neem aan dat dit zo'n 52% is, zoals brutoloon, dan is er nog 441€ netto over?
Als ik dan laat berekenen voor een basic VW Golf (18.5k€ aankoop):
personal lease 4j, 10000km/j: 462€/maand (incl onderhoud/reparatie,verzekering, bandenwissel,bijstand)
autocredit 4j: 15% voorschot + 275€/maand (geen onderhoud/reparatie,verzekering, bandenwissel,bijstand) + 5k€ op het eind voor overname van de wagen
finance 4j: 413€/maand (idem)
Geen van de bovenstaande houdt rekening met tankkosten.