Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[JS] Event.keycode werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste heer/dame,

Ik ben net gestart met het leren van javascript / Jquery. Maar irriteer me al een hele tijd dat bij mijn werkgever de keyCode bij de inlog niet meer werkt op onze website.
Ik heb hieronder de code gekopieerd. Ik snap het nog niet genoeg om het probleem op te lossen, maar volgens mij is de script niet gebaseerd op de nieuwere versies van IE / Opera / Chrome / Firefox.

Kan iemand mij hiermee helpen?

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<script type="text/javascript" language="Javascript">
   function entsub(myform) {
      if (navigator.appName.indexOf("Microsoft") !=-1 || navigator.userAgent.indexOf("Opera") !=-1){
          cd = event.keyCode;
          chra = String.fromCharCode(event.keyCode);
          if (cd == 13){
             document.forms['inlogfrm'].inlog_enter_key.value="1";
             document.forms['inlogfrm'].submit();
          }
             else {
             return true;
          }
   }
            else {
            return true;
            }
   }
</script>

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2014 10:13 ]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Bekijk eens welke browsers je aanroept... sowieso is gebruik van navigator nou ook niet echt zo betrouwbaar.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:36
Ik weet niet wat Opera teruggeeft als navigator.appname maar volgens het (al dan niet onbetrouwbare) W3Schools ( http://www.w3schools.com/jsref/prop_nav_appname.asp ) geeft IE 11 een String terug waar geen Microsoft meer in voorkomt.
Hierdoor zal je key daar dus ook nooit in gaan werken, aangezien dan je if nooit resolved naar true.

Voor Opera zou je het kunnen testen, Chrome/Firefox zullen sowieso een andere appname retourneren dan waar op gechecked wordt, lijkt me.

Even gecheckt met jsFiddle en deze browsers (IE 11, Firefox 25, Chrome) geven nu "Netscape" terug.
Als je het wilt testen met jouw browsers, hier is de jsFiddle: http://jsfiddle.net/vb0aefgL/

Kijk even welke browsers wat retourneren, als ze "Microsoft" of "Opera" in de window.alert hebben staan zou je daarmee kunnen kijken of de key nog werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Merethil op 26-09-2014 10:20 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Deze code meuk stamt uit 1830 ofzo; ik weet niet waar je 't vandaan geplukt hebt maar zet die site maar op je zwarte lijst.

Verder willen we je best helpen maar we verwachten hier in een topicstart wel een aantal zaken terug te lezen (wat heb je zelf al bedacht/gezocht/gevonden/geprobeerd? heb je al gedebugged? (Debuggen: Hoe doe ik dat?)) die nu dus ontbreken. Open even een nieuw topic maar hanteer dan even onze Quickstart daarbij en dan komt 't vanzelf goed. Misschien handig om Kan iemand even...? en scriptrequests ook nog even door te nemen voor je dat doet ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.