2x een 570 Reference op een CM G700 voeding

Pagina: 1
Acties:

• Dahley
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07-2020
Hoi,

Ik vroeg mij af of deze pricewatch: Cooler Master G700 voeding genoeg kracht levert om twee 570's in SLI te hebben. Ik heb momenteel een 750 watt voeding, maar daarvan ben ik twee PCIe kabels kwijt geraakt 8)7 .
Mag natuurlijk ook een andere voeding zijn, het liefst onder de 80 euro.
Ik heb namelijk gelezen dan deze twee kaarten samen nogal veel vragen van een voeding bij het gamen.

Alvast bedankt!

Dahey
edit: voeding die ik nu heb is pricewatch: Nexus RX-7000

[ Voor 17% gewijzigd door Dahley op 26-09-2014 10:11 ]

BitFenix Shadow | MSI Z97-G45 | Intel i5 4590 | 2x GTX 570 reference | 8GB DC

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
De voeding die je nu hebt heeft net zo veel wattage als de nieuwe die je wil aanschaffen.
Ik zie het probleem niet.

Naar mijn inziens zou je voeding makkelijk die 2 570's kunnen hebben, maar om dat te bevestigen heb ik wat meer informatie nodig over jouw systeem.
Wat zijn de rest van de specificatie's??

• Dahley
TecHHeaD schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:13:
De voeding die je nu hebt heeft net zo veel wattage als de nieuwe die je wil aanschaffen.
Ik zie het probleem niet.

Naar mijn inziens zou je voeding makkelijk die 2 570's kunnen hebben, maar om dat te bevestigen heb ik wat meer informatie nodig over jouw systeem.
Wat zijn de rest van de specificatie's??
Je hebt gelijk, alleen zoals ik zei ben ik twee van de vier kabels kwijt, en na een week zoeken heb ik de moed opgegeven.. (een 570 heeft 2x6 nodig dus 4 stekkers is wel een must). De voeding begon na 2 jaar al wel wat kuren te krijgen, dus ik dacht dan vervang ik die ook gewoon gelijk.

Hier zijn mijn specs:

CPU: Intel i5-4460
Mobo: MSI Z97-G45 gaming
HDD: 2 x 500GB wd blue
Huidige videokaart: Radeon 5570
RAM: 2 x G.Skill Ripjaw 8GB (snelheid weet ik zo niet uit m'n hoofd, ik denk 1333)

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik zeg; ja dat kan hij aan.

Mijn advies is; om even helemaal terug te gaan naar je videokaarten, in plaats van geld uit te geven aan 2 relatief verouderde kaarten, geef je geld uit aan ene recentere kaart met nieuwere technologie(en dan heb ik het over een enkele kaart). Die zal minder stroom verbruiken en je prestatie's waarschijnlijk beter meten dan die 2x 570.

Mocht je toch echt heel graag die 570's willen dan kan je altijd nog het 2e probleem verhelpen door soortgelijke kabels op internet te bestellen, of omzet stukjes van molex/sata naar PCI-express 6 of 8 pins te kopen.
Ben je veel minder geld kwijt en je behoud een goede voeding.

• Dahley
Bedankt!

Ik koop de kaarten over van een collega die overstapt naar de 970. Hij vraagt er 85 per kaart voor en zelfs als ze nog maar 1 of 2 jaar meegaan vind ik dat een goede prijs. Vandaar mijn keuze. Kwa stroomverbruik is het inderdaad wat minder, maar na die 2 jaar heb ik (hopelijk) een baan en kan ik overstappen naar iets wat wat meer up-to-date is, ik moet alleen echt van die 5570 af.
Ik wist trouwens niet dat die omzetstukjes bestonden, ik zal even gaan kijken.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:37
houd er rekening mee dat die kaarten meestal niet echt veel geheugen hebben ik weet niet welke games je speelt,maar bf3 en 4 b.v hebben echt een kaart nodig met meer geheugen om. Ik heb zelf nog een 570,dus vandaar

• Dahley
bij bf4 heb je genoeg aan een 1280mb RAM. Mijne draaien in SLI straks, dus de rekenkracht is ook twee keer zo veel. Je zou met een enkele kaart makkelijk 40 kunnen averagen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dahley op 26-09-2014 11:33 ]

• freaky35
als je de instellingen verhoogt niet (dat vreet geheugen)en het ligt er ook aan op welke resolutie je speelt.

Ik zou gewoon een nieuwe kaart kopen van dat geld, Vooral omdat sli ook niet altijd even goed werkt in elke game.

dahley op wat voor resolutie game je?

[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 26-09-2014 13:53 ]

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Dahley schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:31:
bij bf4 heb je genoeg aan een 1280mb RAM. Mijne draaien in SLI straks, dus de rekenkracht is ook twee keer zo veel. Je zou met een enkele kaart makkelijk 40 kunnen averagen.
Let wel op dat je VRAM niet verdubbeld in SLI/CF. Heb je 2 GPUs met elk 1280mb in SLI/CF draaien, kan je systeem nogsteeds maar effectief 1280mb gebruiken :)

Verwijderd

De pricewatch: Cooler Master G700 is geen goede voeding, zou ik niet nemen.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Dahley schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:33:
Bedankt!

Ik koop de kaarten over van een collega die overstapt naar de 970. Hij vraagt er 85 per kaart voor en zelfs als ze nog maar 1 of 2 jaar meegaan vind ik dat een goede prijs. Vandaar mijn keuze. Kwa stroomverbruik is het inderdaad wat minder, maar na die 2 jaar heb ik (hopelijk) een baan en kan ik overstappen naar iets wat wat meer up-to-date is, ik moet alleen echt van die 5570 af.
Ik wist trouwens niet dat die omzetstukjes bestonden, ik zal even gaan kijken.
85 euro per kaart.. Beter stap je over de pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost Nieuwer en ik denk niet eens heel veel trager dan 570's in SLI.

• Dahley
pryth schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:20:
[...]

Let wel op dat je VRAM niet verdubbeld in SLI/CF. Heb je 2 GPUs met elk 1280mb in SLI/CF draaien, kan je systeem nogsteeds maar effectief 1280mb gebruiken :)
Dat zeg ik ;) De rekenkracht is twee keer zo veel. Dat heeft niks met VRAM te maken.

@ECP0WERS Sorry, bedankt voor de hulp maar ik wil af van AMD, verschrikkelijke dingen naar mijn mening en ik heb er geen goede ervaringen mee gehad. En ja ik weet dat ze veel goedkoper zijn en alles, maar dat moet een reden hebben toch? Ik heb nog geen mensen zien klagen die hun hele leven al nVidia kaarten hebben draaien.

@freaky ik speel op 1080p, en aangezien mijn 5570 BF4 al aankan op medium verwacht ik niet dat twee 570's het niet op ultra kunnen. Er staan ook zat benchmarks online waar deze dingen gigantische framerates haalt. Voor 175 euro is dat heel goedkoop. Ik ben trouwens niet van plan om BF4 er mee te gaan spelen. Eigenlijk ben ik gewoon jaloers dat een vriendin waar ik vaak me game hogere framerates haalt dan ik. (En het heeft ook wel wat impact op mijn gameplay, 30 fps is net niet soepel genoeg voor mij op Ghost Recon)

@The_Mask Klopt, dit was slechts een voorbeeld. Ik heb nu een Nexus RX-7000 en dat is echt een pracht van een voeding. Maar ik heb al een alternatief gevonden waardoor ik geen nieuwe voeding hoef aan te schaffen. ;)

Het enige nadeel wat ik me dan nog kan bedenken is het feit dat deze kaarten enorm veel vragen van de voeding, maar dan nogmaals, ze zijn tijdelijk en blijven niet langer dan 1-2 jaar draaien. Totdat er 2 970's in gaan.
Ik ben geen hardcore gamer, dus de kaarten draaien meestal idle. Ze worden misschien 5-6 uur per week echt gebruikt en onder load gezet.

Bedankt voor jullie hulp, ik ben er wel uit nu. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Dahley op 26-09-2014 15:03 ]

• freaky35
dat is dus het probleem de gpu kan het wel aan maar die kaarten hebben te weinig ram ,bf4 vreet meer als die 1280 mb op ultra,dat deed bf3 al. En dan krijg je stotterend beeld, je moet het zelf weten, maar je zal het dan vanzelf wel merken

• Dahley
freaky35 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:14:
dat is dus het probleem de gpu kan het wel aan maar die kaarten hebben te weinig ram ,bf4 vreet meer als die 1280 mb op ultra,dat deed bf3 al. En dan krijg je stotterend beeld, je moet het zelf weten, maar je zal het dan vanzelf wel merken
BF4 avaraged met één kaart op 38 fps (met minimaal 27), genoeg om te gamen dus. Nu word de fps natuurlijk niet verdubbeld met twee kaarten maar het zal hoger zijn dan 38. Iedereen loopt BF4 te gebruiken als standaard game om framerates en prestaties te meten. Maar neem bijvoorbeeld Far Cry 3, daar trekken deze kaarten makkelijker door naar 80+ fps op ultra + AA. Far Cry 2, Ultra + 8x AA = 130 fps. Valt niet over te klagen.
En zoals ik net al noemde: Ik speel geen BF4!

• freaky35
ok:),duidelijk ik had niet gezien dat je de game niet speelt.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Dahley schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:02:
[...].

@ECP0WERS Sorry, bedankt voor de hulp maar ik wil af van AMD, verschrikkelijke dingen naar mijn mening en ik heb er geen goede ervaringen mee gehad. En ja ik weet dat ze veel goedkoper zijn en alles, maar dat moet een reden hebben toch? Ik heb nog geen mensen zien klagen die hun hele leven al nVidia kaarten hebben draaien.
AMD is hun 3xxx/4xxx tijdperk al wel voorbij. Ik heb zelf zat nVidia en ATi/AMD kaarten gehad en met beide goede en slechte tijden gehad. Mag ik vragen met welke kaarten je ervaring hebt??

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:04

KneoK

Not in a million lightyears

Dahley schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:02:
[...]

Dat zeg ik ;) De rekenkracht is twee keer zo veel. Dat heeft niks met VRAM te maken.

Ik wil je absoluut niet van gedachten laten veranderen maar zeker sinds de HD4xxx serie is AMD gewoon weer een absoluut stabiele speler. Er is dan wat stabiliteit geen enkele reden dat ze goedkoper zijn. Mijn ervaring met AMD (sinds een X1950 Pro naar uiteindelijk HD4870 naar HD4870 Crossfire naar HD5970 naar R9 290) is zonder meer hartstikke goed.

Als je geen mensen hebt zien klagen over nVidia dan kijk je wellicht op de verkeerde plaatsen :)

• Dahley
Ik heb ervaring met de pricewatch: Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5 en de pricewatch: MSI Radeon R7 260X 2GD5 OC .

Beide kaarten heb ik veel stabiliteitsproblemen mee gehad. De 5770 was over het algemeen beter qua kwaliteit, maar de 260x heb ik tot nu toe alleen maar problemen mee gehad. (flikkerend scherm, wordt HEEL heet en de performance ligt lager dan de aangegeven specs). Het installeren van drivers verliep wel allemaal heel soepel, dus softwarematig was alles wel in orde. Het kan natuurlijk aan mij of mijn hardware liggen maar ik heb met nvidia nog nooit een probleem gehad.

Pagina: 1