Harman Kardon BDS 330 2.1 set geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 623466

Topicstarter
Beste leden van tweakers, ik val eigenlijk gelijk met de deur in huis.

Wij hebben gisteren thuis een nieuw setje gekocht, ditmaal zijn wij gegaan voor Harman Kardon set.
Wellis waar een 2.1 set, maar precies goed voor onze kamer.

Ik heb alles netjes aangesloten, en voorzover ik weet werkt het prima.

Enkel heb ik problemen met het geluid, bij het zappen is het geluid een paar seconden weg,hij komt wel terug. Nu vind ik dat geen groot probleem.
Een ander probleem is dat als ik op mijn Playstation 4 gamed dat ik het idee heb dat die sommige geluiden niet afmaakt en weglaat. (En als ik het geluid uitzet en zet het geluid van de tv aan dan maak die het geluid als ware wel "af")

Ik heb de set met de bijgeleverde HDMI kabel aangesloten en een optische kabel aangesloten. (Die was niet bijgeleverd,had ik nog over van mijn vorige set)

Ik heb het gevoel dat het geluid "te snel" is.

Ik ondervind dit probleem ook als ik op internet zit met mijn PS4 en zit in de PS store, de geluiden "pakt" die als het ware niet.

Komt dit door de HDMI kabel ?

Ik hoor graag wat jullie denken,

Met vriendelijke groet,
Mikeyboy2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:44

FeaR

In GoT we trust

Vanwaar aansluiten met HDMI én een optische kabel? Wellicht is er een goede reden aangezien ik uit je verhaal niet kan opmaken hoe je alles nu precies aan hebt gesloten. Alles met HDMI naar de Harman Kardon; met HDMI naar de TV en dan de optische kabel van de TV naar de Harman Kardon; et cetera.

Met optisch wil het wel eens zo zijn dat het signaal zich als het ware uitschakelt als er niets gebeurt. Als je dan een actie doet komt het signaal eerst weer op waardoor het inderdaad lijkt alsof er vertraging in het geluid zit. Met korte geluiden - zoals in de PSN Store - merk je dit sneller. Met HDMI heb ik dit probleem nog nooit ondervonden aangezien het gehele HDMI-signaal in leven wordt gehouden doordat je beeld constant hebt weergegeven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Waarschijnlijk staat je input op 'auto'
Dan duurt het even voordat ie snapt dat er ergens signaal op komt. Probeer dat op fixed te zetten

Als je gaat zappen wordt dat onderbroken en ook internet op je ps4 heeft geen constant dolby signaal

Tijdens het gamen zou het dan eigenlijk niet voor mogen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de set aangesloten met 1 HDMI kabel op het HDMI Arc van de set, en een optische kabel ook van de set naar de tv.

Dus als ik het goed begrijp, mag de optische kabel ertussen uit ?

(Sorry voor mijn vragen, maar wil mijn setje graag goed hebben haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mikayu schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:22:
Waarschijnlijk staat je input op 'auto'
Dan duurt het even voordat ie snapt dat er ergens signaal op komt. Probeer dat op fixed te zetten

Als je gaat zappen wordt dat onderbroken en ook internet op je ps4 heeft geen constant dolby signaal

Tijdens het gamen zou het dan eigenlijk niet voor mogen komen
Ah oke, dan moet ik daar ook eens naar kijken.

Helaas is het boekwerk wat je erbij krijgt niet zoals we gewend zijn kwa informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ARC zou die optische kabel kunnen vervangen inderdaad. Mits je het werkend krijgt, dat is lang niet altijd het geval. Ik zou mijn console overigens met HDMI op de Harman Kardon aansluiten en niet alles eerst via de TV laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de optische kabel ertussen uit gehad, en toen werkte het geluid niet meer,

En de input op fixed zetten kan ik ook nergens vinden in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan heb je ARC dus niet werkend. Maar nogmaals, waarom niet de PS direct verbinden met HDMI op de Harman Kardon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste FeaR, omdat ik ook de tv spelend wil hebben via de boxjes, vinden wij persoonlijk wel fijn.

En ik kan de ARC instellingen ook niet vinden eerlijk gezegd. :o

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 623466 op 26-09-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:46
Het idee is juist dat je al de apparatuur aansluit op je Harman Kardon. Dus je Playstation via HDMI naar de Harman Kardon en dan vervolgens 1 HDMI naar de TV. Dan heb je het geluid van je PS altijd over de HK maar dat heeft persoonlijk wel altijd mijn voorkeur daar de TV speakers toch altijd ruk klinken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DonJunior schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:59:
Het idee is juist dat je al de apparatuur aansluit op je Harman Kardon. Dus je Playstation via HDMI naar de Harman Kardon en dan vervolgens 1 HDMI naar de TV. Dan heb je het geluid van je PS altijd over de HK maar dat heeft persoonlijk wel altijd mijn voorkeur daar de TV speakers toch altijd ruk klinken.
En hoe zit dat als ik dan een Bluray wilt kijken, de set is ook bluray, dan neem ik aan dat ik ook via de set gewoon geluid heb ?
(ik draai geen bluray op de PS4,enkel via de set)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
1 HDMI kabel leggen tussen de uitgang van je HK-set en de ARC ingang van je televisie.

Alle overige apparaten met HDMI kabels op de HK-set. Dan krijg je van alles geluid uit de set. Uiteraard ook van de blu-ray zelf.

Mocht je ARC niet aan de praat krijgen of je tv en HK-set snappen elkaar niet, zou je dit op kunnen lossen door die optische kabel er bij te plaatsen.

Het is echt niet zo ingewikkeld. Ga er eens rustig voor zitten met de handleidingen in de buurt. :+

Topicstarter
Ik heb net nog even gekeken en gedaan, mijn HDMI kabel zit op de set in de ARC aangesloten,en gaat daarna naar de tv in ingang 1 HDMI (DVI)

Nu las ik elders dat DVI enkel video is, dus waarschijnlijk is mijn tv er niet geschikt voor, dus daarvoor optische kabel gebruiken. Als ik het goed begrijp ;)

PS : net ook de PS4 direkt met optische kabel verbonden, ook hier als ik snel door het menu gaat vallen de geluidjes weg.
Gelijk de set op mute gedrukt en het standaard geluid van de tv aangezet,en daar werkte de geluidjes wel.
Net of de kabel de snelheid niet aan kan.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 623466 op 27-09-2014 10:27 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Check ff of je de juiste hdmi ingang van de tv gebruikt. Er is doorgaans maar 1 ingang geschikt voor arc.

En waarom sluit je die ps4 optisch aan? Nergens voor nodig. Lees mijn vorige post nog eens.

Topicstarter
S1NN3D schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:21:
Check ff of je de juiste hdmi ingang van de tv gebruikt. Er is doorgaans maar 1 ingang geschikt voor arc.

En waarom sluit je die ps4 optisch aan? Nergens voor nodig. Lees mijn vorige post nog eens.
Mijn HDMI ingang is gelijk nummer 1. (HDMI DVI)
Helaas toch een optische kabel nodig.

Ook de de PS4 direkt aangesloten,helaas blijven de problemen hetzelfde.
Instellingen allemaal nagelopen (Zoveel is het niet) en kon er niks uit opmaken.

Vanavond potje BF4 gedaan, werkt goed. Heel af en toe als je in de menu snel heen en weer gaat wil die de bliepjes niet meepakken.
De rest werkt het perfect.

Misschien tijd voor een andere tv met HDMI ARC aansluiting, kan de optische kabel er ook gelijk tussen uit.
Pagina: 1