Finder vind niet automatisch NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 17:07

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Ik heb mijn ip adres van mijn NAS veranderd omdat deze steeds wisselde met het ip adres van mijn TV waardoor hij in Finder van mijn Macbook steeds weg viel als ik mijn TV aanzette. Ik heb toen het ip adres van mijn NAS veranderd om geen conflicten meer te krijgen. Echter, nu krijg ik hem niet meer terug in de Finder, via Safari en CMD-K kom ik wel gewoon bij de NAS (Synology D214j), maar bij Gedeeld in Finder staat dus niks meer. Deze zou eigelijk toch automatisch gemount moeten zijn? Het lijkt wel of Finder steeds weer terugvalt op het oude ip adres. Ook werkt hierdoor Time-machine niet meer. Ik kan dit echter niet aanpassen. Iemand een oplossing?

edit: als ik in bestandsservice MAC settings uit klikt, toepas en vervolgens weer aanzet, dan komt hij wel in de finder. Als ik daarna weer de Finder start is hij weer weg. Ik heb alles geprobeerd, krijg hem niet vast in Finder hoe hij eerst wel altijd vast in Finder stond.

edit: opgelost, een 'force stop' van Finder doet wonderen, daar zat het probleem. Sluiten maar.

[ Voor 44% gewijzigd door Rudios op 26-09-2014 12:47 ]

Whole lot of stars ***

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 17:07

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Rudios schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:15:

edit: opgelost, een 'force stop' van Finder doet wonderen, daar zat het probleem. Sluiten maar.
Te vroeg gejuicht, hij heeft het gisteren wel de hele dag gedaan, nu vandaag, weer hetzelfde probleem. Wellicht dat de NAS in slaap stand is gegaan waardoor daar iets mis is gegaan. Krijg weer de melding dat hij de server niet kan vinden en ik CMD-K moet doen om handmatig de server te mounten. Na een reboot weer hetzelfde probleem. Erg frustrerend. Iemand een idee?

Whole lot of stars ***