razzor schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:59:
Bedankt voor jullie reacties tot zover.
Ik heb een vermoeden dat de de voeding het inderdaad niet trekt. Op dit moment is de volgende hardware aangesloten:
2x4GB geheugen module
1xUSB muis
1xUSB toetsenbord
1x1 Gbit ethernet
Met deze setup kom ik Windows niet in, voordat Windows geladen is valt de machine uit. Met 1 geheugen module minder gaat het beter, echter er wordt geen crash report aangemaakt. Zo werkte de installatie via een USB stick ook niet (zelfs niet met 1 geheugen module), dus ik moest de installatie via een optische drive doen.
Via die PSUEngine calculator wordt 118 Watt zelfs aangeraden, zo te zien moet ik op zoek naar een nieuwe case.
Ik zou eerst je computer eens gaan onderclocken en idd één reepje (je had sowieso beter één reepje kunnen pakken, AM1 ondersteund geen dual memory channel) proberen om echt uit te sluiten dat dat he tis. Alle benchmarks online geven aan dat onder load het hele systeem ongeveer 30-35 watt trekt. Zelfs met 2 reepjes geheugen. Bij mij thuis werkt het systeem met een 80Watt laptoplader, nog nooit ergens last van gehad. Overigens is dat Assrock moederbord met laptopladeringang echt een aanrader: werkt prima èn hij is dus superstil omdat de voeding, laptoplader, geen geluid maakt. Zo zit ie bij mij nu in een superkleine case!
EDIT:
Als je bij de reviews van de door jou gekozen kast concludeerd aldertvries:
Eénvoudig te monteren, volledig geluidloos en werkt prima in combinatie met AM1 AMD 5350.
Snel, stil en energie vriendeljk"
Miss ff contact met hem opnemen of ie ooit ergens last van hebben? Ik zou iig ff zelf de boel omlaag clocken en zo min mogelijk inschakelen om te kijken of ie het dan wel doet. Ook zou ik eens proberen Linux te booten vanaf een USB-stick. Ik zou bijvoorbeeld de kans op een kapotte SSD ook niet geheel uitsluiten.
[
Voor 16% gewijzigd door
paulklooster op 26-09-2014 15:11
]