Toon posts:

Computers die elkaar niet zien maar wel werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister @home. Ik heb ook een LAN. Mbv All aboard heb ik mijn connectie gedeeld. Dit werkt perfect.
Het enige probleem wat zich voordoet is als ik in de netwerkomgeving van de server mijn client wel zie, maar geen toegang ertoe heb (ik ben goed ingelogd) en dat er een computer staat die niet eens bestaat (kan ik die op een of andere manier verwijderen?).
Op de client zie ik in de netwerkomgeving alleen maar de client. Daar heb ik wel toegang tot de client..

Iemand enig idee hoe ik dit goedwerkrend krijg? Voor de installatie van All aboard liep dat wel goed (alleen die ene computer die niet bestaat was er toen ook al..)...

Verwijderd

Goed, internet delen gaat goed, nu alleen nog de rest.

Staan de machines in dezelfde werkgroep? Gebruik je op de ene machine dezelfde inlog/ww als op de ander?

Welk besuringssysteem gebruik je op elke machine? Hoe staan je bindingen ingesteld op je server die aan internet hangt? toch geen server/workstation/NetBIOS aan de internetkant mag ik hopen? Misschien dat die vreemde machine een machine is op internet (ook bij @home, in hetzelfde subnet) die bestands en printerdeling aan heeft staan. Je werkgroup heet waarschijnlijk "Workgroup" of "werkgroep"?

Bij deze vreemde machine misschien ook wel.

succes

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:52
1 tip. Niet zien in de NWO betkent niet, dat ie er niet is. pingen of verinden op //naam, probeer dat eens. Maak ook op beide PC's een snelkoppeling naar mekaar. Altijd makkelijk

Weet t soms wel beter

Verwijderd

Topicstarter
Het is hetzelfde @home client ID dus het moet van mij zijn (dat is voor iederen uniek)...
ik heb op de server Win98 draaien en op de andere systemen win98 en 2k...

ohja, ik kan de anderen wel pingen en met \\athlon1200 (een van de compu's in mijn netwerk) kom ik er ook gwoon op... alleen geeft hij hem niet in de NWO weer...?

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Als ik je verhaal goed gelezen heb, ligt je probleem simpelweg aan de sharing.

probeer eens dit :
(mijn win98se is in het engels .. sorry)

- My Computer (deze computer)
- rechermuisklik op C: (je harde schijf dus)
- klik op sharing
- "shared as" aanvinken
- Access Type = FULL
- op OK klikken

Doe hetzelfde met je Cd-rom drive en eventueel met je A: drive.

Doe dit op ALLE computers in je netwerk.

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Topicstarter
D8 ik ook aan en dat is het niet :'(
Pagina: 1