Hallo,
Dit is mijn eerste post en omdat ik met wat twijfels zit, ben ik benieuwd of iemand mij advies kan geven.
Een kennis heeft mij gevraagd om een nieuwe pc voor hem te bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wordt de pc gebruikt voor wat alledaagse dingen zoals; e-mailen, office en internetten.
Toch is MagiX ook een hobby en wilt hij dit graag kunnen gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Omdat er wat oude componenten hergebruikt kunnen worden, ligt de grens bij 350,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is allemaal aanwezig. Harde schijf, voeding en dvd brander worden ook hergebruikt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf even gezocht en kwam op dit uit.
Over het moederbord heb ik twijfels, graag wat input over een mooie(re) combinatie
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt mij persoonlijk niet veel uit, AMD komt qua prestatie op low-budget goed uit. Intel daarentegen is meer voor High-End leek mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het systeem maar soepel loopt in zowel de alledaagse dingen als in Magix.
Ga je overklokken?
Als het meezit, zullen de standaard instellingen goed zijn, eventueel overklokken is ook prima, mits dit mogelijk is.
Alvast bedankt.
Dit is mijn eerste post en omdat ik met wat twijfels zit, ben ik benieuwd of iemand mij advies kan geven.
Een kennis heeft mij gevraagd om een nieuwe pc voor hem te bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wordt de pc gebruikt voor wat alledaagse dingen zoals; e-mailen, office en internetten.
Toch is MagiX ook een hobby en wilt hij dit graag kunnen gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Omdat er wat oude componenten hergebruikt kunnen worden, ligt de grens bij 350,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is allemaal aanwezig. Harde schijf, voeding en dvd brander worden ook hergebruikt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf even gezocht en kwam op dit uit.
Over het moederbord heb ik twijfels, graag wat input over een mooie(re) combinatie
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-5800K Black Edition | € 85,50 | € 85,50 |
| 1 | ASRock FM2A88M Extreme4+ retail | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 17,50 | € 17,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,95 | € 67,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 247,90 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt mij persoonlijk niet veel uit, AMD komt qua prestatie op low-budget goed uit. Intel daarentegen is meer voor High-End leek mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het systeem maar soepel loopt in zowel de alledaagse dingen als in Magix.
Ga je overklokken?
Als het meezit, zullen de standaard instellingen goed zijn, eventueel overklokken is ook prima, mits dit mogelijk is.
Alvast bedankt.