Mobo: pricewatch: Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER
Fan (2x): pricewatch: Corsair Air Series AF140 LED Quiet Edition Rood, 140mm
Fan Y-splitter cable: pricewatch: Gelid Solutions PWM Y-Cable Splitter
De situatie
Ik krijg morgen een nieuwe kast binnen en wil alle 5 casefans op het moederbord aangesloten hebben. Het probleem is dat het moederbord slechts 3 Casefan aansluitingen heeft, waardoor ik op 2 van deze aansluitingen ook 2 fans zal moeten aansluiten met behulp van een Y-splitter.
Nou heb ik momenteel al 2 fans op één header aangesloten met een 3-pin Y-splitter en dit werkt perfect. Ik heb nu echter een 4-pin splitter van Gelid Solutions gekocht terwijl de fans 3 pins hebben.
Vraag
Is het mogelijk twee 3-pin 140mm casefans aan te sluiten met behulp van de 4-pin Gelid Solutions PWM y-cable splitter?
Eigen research
http://www.tomshardware.c...-pin-motherboard-pin.html
Hier vind ik bijvoorbeeld dat een 3-pin fan prima op een 4-pin moederbord aansluiting kan maar mijn situatie is dus net wat anders, namelijk als volgt:
- Corsair fan = 3-pins
- Splitter = 4-pins aan beide kanten
- Moederbord aansluiting = 4-pins
Gaat dit gewoon werken?
En zou de PWM (fan control) werken of is dit sowieso onmogelijk bij een 3-pins fan?
Ik hoop het zo duidelijk te hebben uitgelegd!
Fan (2x): pricewatch: Corsair Air Series AF140 LED Quiet Edition Rood, 140mm
Fan Y-splitter cable: pricewatch: Gelid Solutions PWM Y-Cable Splitter
De situatie
Ik krijg morgen een nieuwe kast binnen en wil alle 5 casefans op het moederbord aangesloten hebben. Het probleem is dat het moederbord slechts 3 Casefan aansluitingen heeft, waardoor ik op 2 van deze aansluitingen ook 2 fans zal moeten aansluiten met behulp van een Y-splitter.
Nou heb ik momenteel al 2 fans op één header aangesloten met een 3-pin Y-splitter en dit werkt perfect. Ik heb nu echter een 4-pin splitter van Gelid Solutions gekocht terwijl de fans 3 pins hebben.
Vraag
Is het mogelijk twee 3-pin 140mm casefans aan te sluiten met behulp van de 4-pin Gelid Solutions PWM y-cable splitter?
Eigen research
http://www.tomshardware.c...-pin-motherboard-pin.html
Hier vind ik bijvoorbeeld dat een 3-pin fan prima op een 4-pin moederbord aansluiting kan maar mijn situatie is dus net wat anders, namelijk als volgt:
- Corsair fan = 3-pins
- Splitter = 4-pins aan beide kanten
- Moederbord aansluiting = 4-pins
Gaat dit gewoon werken?
En zou de PWM (fan control) werken of is dit sowieso onmogelijk bij een 3-pins fan?
Ik hoop het zo duidelijk te hebben uitgelegd!