Onedrive business als backup gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Nu dacht ik lekker office met 1tb aan opslag te gebruiken en daar fijn mijn bestandjes heen te sturen via de onedrive app, nu gaat dat net even anders...

De onedrive app is anders namelijk onedrive for business, en daar kan je dus niet even lekker zeggen, doe mij die en die en die map maar en sync dat...

Ik kan ook niet even een netwerklocatie vanaf mijn nas selecteren als base map voor onedrive for business,

Ik wil gewoon een TB backuppen aan belangrijke bestanden... hoe doe ik dat dan? iemand sugesties?

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:22
Vpsje bij transip icm big storage
Vpsje bij kimsufi/ovh
Nasje bij kennissen/vrienden

En dan een syncpakketje naar keuze op je vpsje/nas

Of Sdropbox/onedrive en creatief doen: onder windows met mklink een lokale folder redirecten naar je nas/netwerkschijf. Dropbox enz trappen erin omdat ze denken dat t een lokale folder is, en je kan dus je nas syncen

Ik gebruik zelf Ahsay. Kosste me $50 ofzo voor een licentie maar grote voordeel is dat ik lekker makkelijk kan backuppen incl encryptie en retentie.

Syncen is 1 maar als je data fucked is door bv een virus en je ontdekt dat nadat je backup liep is je backup ook fucked. Terug kunnen naar eerdere momenten is zeker meerwaarde. En niet elke sync oplossing bied dat

[ Voor 33% gewijzigd door DJSmiley op 25-09-2014 23:20 ]

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
met mklink een lokale folder redirecten naar je nas/netwerkschijf ,......

Hoe werkt dat precies?

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!