Zojuist heb ik een nieuw gamesysteem gekocht en ik heb wat problemen met het aansluiten van de voeding. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien; en nu plaats ik een topic om beter te begrijpen wat er aan de hand is. Eerst een beetje achtergrond die niet zo heel relevant is:
Het is een mini-ITX systeem dat lijkt op de best buy guide uit mei dit jaar.
Ik kom dus een 8-pins connector te kort. Maar, bij de GPU geleverd zijn 2 6>8-pins converters (Foto 3)! Dus heb ik één van die converters op de 6-pins kabel gezet, en toen de 6+2 en de 6>8 converter in de videokaart gestoken. Het systeem start dan wel, maar de fans op de videokaart draaien niet, en beeld krijg ik ook niet.

Foto 2: (Wederom dank aan Foritain)

Foto 3:
Het is een mini-ITX systeem dat lijkt op de best buy guide uit mei dit jaar.
- Case: Raven RVZ01
- Voeding: SilverStone ST45SF-G
- GPU: MSI GTX 770
Ik kom dus een 8-pins connector te kort. Maar, bij de GPU geleverd zijn 2 6>8-pins converters (Foto 3)! Dus heb ik één van die converters op de 6-pins kabel gezet, en toen de 6+2 en de 6>8 converter in de videokaart gestoken. Het systeem start dan wel, maar de fans op de videokaart draaien niet, en beeld krijg ik ook niet.
- Kan het kloppen dat het niet mogelijk is om uit dezelfde PCIe voedingskabel twee 8-pins aan stroom te halen?
- Kan ik een kabel kopen om in een van de 6-pins slots in de voeding (Zie Foto 2, de slots midden onder) te stoppen, en deze via de 6>8 converter in de videokaart steken?
Edit: Zo'n kabel (6-pin male-male) is vrij moeilijk te vinden. Dat doet me toch vermoeden dat ik écht iets fout doe. - Ik dacht dat een 8-pin connector impliceert dat er een bepaald wattage nodig op de aansluiting, maar waarom levert MSI dan de 6>8 connectors mee?

Foto 2: (Wederom dank aan Foritain)

Foto 3:
[ Voor 10% gewijzigd door Andr01d op 25-09-2014 21:42 ]