Toon posts:

UPC blokkeert email vanaf mijn directadmin vps bij TransIP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Na dagenlang knutselen, klop ik toch maar even hier aan.
Ik heb geprobeerd om emails vanaf mijn server te versturen naar @upcmail.nl adressen. Emails naar Google en hotmail/live komen wel aan.

Als ik een mail via IPv4 verstuur naar @upcmail.nl krijg ik de volgende melding:
host mail.upcmail.nl [213.46.255.2]: 550 5.1.0 Dynamic/Generic hostnames are blocked. Please contact your Email Provider. Your IP was x.x.x.x. Your hostname was x.x.x.in-addr.arpa
Wanneer ik een mail via IPv6 verstuur krijg ik de volgende melding:
host mail.upcmail.nl [2001:730:3e10:0:213:46:255:2]:
550 5.1.0 Policy violation: SMTP Authentication required from your IP [mijn ipv6]. Please provide Username and Password when sending Emails.
UPC geeft aan dat mijn reverse DNS records niet kloppen, maar zo ver ik kan zien zijn die goed. Ze gebruiken de in-addr.arpa, den komen uit bij de nameservers van TransIP.

Ik weet niet of het verstandig is om hier domeinnamen en ip adressen te posten, graag reactie.
Want dan kan ik namelijk wel meer info geven :)

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heb je al reverse dns checks uitgevoerd en bijv mxtool gebruikt?
Sidn heeft ook een controle functie geloof ik.

Anders even je gegevens geven dan kunnen we deze voor je nakijken. Ik heb ook transip en upc en hier gaat het prima :)

[ Voor 34% gewijzigd door Workaholic op 25-09-2014 21:15 ]

Mijn V&A

Verwijderd

Topicstarter
domein: eerlijkdierenvoer.nl
ipv4: 149.210.175.62
ipv6: 2a01:7c8:aab5:30::1

ipv4 reverseDNS: 175.210.149.in-addr.arpa.
ipv6 reverseDNS: 1.0.0.0.0.0.0.0.0.0.0.0.0.0.0.0.0.3.0.0.5.b.a.a.8.c.7.0.1.0.a.2.ip6.arpa.

spf: v=spf1 mx a ip4:149.210.175.62 ip6:2a01:7c8:aab5:30::/64 include:binks.geddit.nl ~all

binks.geddit.nl = server waar eerlijkdierenvoer.nl op draait.
spf binks.geddit.nl: v=spf1 mx a ~all

Nogmaals de meldingen van UPC, maar met IP:

IPv4:
host mail.upcmail.nl [2001:730:3e10:0:213:46:255:2]: 550 5.1.0 Policy violation: SMTP Authentication required from your IP 2a01:7c8:aab5:30:5054:ff:fe07:aef. Please provide Username and Password when sending Emails.
IPv6:
host mail.upcmail.nl [213.46.255.2]: 550 5.1.0 Dynamic/Generic hostnames are blocked. Please contact your Email Provider. Your IP was 149.210.175.62. Your hostname was 175.210.149.in-addr.arpa
Het maakt overigens niet uit waar ik vandaan mail: Apple Mail, Outlook, webmail en telnet geven allen dezelfde foutmeldingen.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dat is geen reverse DNS, daarmee bedoelt men dat je IP met de servernaam (mail.xyz.nl bijvoorbeeld) op de proppen komt middels een PTR record. Dat .arpa is standaard als er geen reverse DNS is ingesteld. Contact opnemen met TransIP om dit te regelen, doorgaans kun je dat niet zelf in controlpanels.

Edit: kan blijkbaar wel bij hen, zie https://www.transip.nl/vr...jn-reverse-dns-instellen/

[ Voor 17% gewijzigd door Bastien op 25-09-2014 21:36 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Topicstarter
Bastien schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:35:
Dat is geen reverse DNS, daarmee bedoelt men dat je IP met de servernaam (mail.xyz.nl bijvoorbeeld) op de proppen komt middels een PTR record. Dat .arpa is standaard als er geen reverse DNS is ingesteld. Contact opnemen met TransIP om dit te regelen, doorgaans kun je dat niet zelf in controlpanels.

Edit: kan blijkbaar wel bij hen, zie https://www.transip.nl/vr...jn-reverse-dns-instellen/
Dat adres met arpa heb ik juist op die plek ingesteld. Dat klopt dus blijkbaar niet? Wat zou het dan wel moeten zijn?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als je mailserver binks.geddit.nl heet, dan vul je die daar in. Je moet daar invullen waarmee je mailserver zich identificeert bij een andere mailserver.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Geef als mx gewoon de rdns naam op ..scheelt je een boel gekloot

edit: Ik zie uit je post eigenlijk helemaal niet terug dat je mx records hebt aangemaakt ....

[ Voor 76% gewijzigd door Fish op 25-09-2014 21:48 ]

Iperf

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
$ nslookup 149.210.175.62 ns0.transip.net
Server:     ns0.transip.net
Address:    80.69.67.67#53

62.175.210.149.in-addr.arpa name = binks.geddit.nl.

De rDNS is goed ingesteld, maar het duurt even voordat andere DNS servers dat overnemen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

C:\Users\admin>nslookup
Default Server: google-public-dns-a.google.com
Address: 2001:4860:4860::8888

> eerlijkdierenvoer.nl
Server: google-public-dns-a.google.com

Non-authoritative answer:
Name: eerlijkdierenvoer.nl
Addresses: 2a01:7c8:aab5:30::1
149.210.175.62

> set type=mx
> eerlijkdierenvoer.nl
Server: google-public-dns-a.google.com

Non-authoritative answer:
eerlijkdierenvoer.nl MX preference = 10, mail exchanger = eerlijkdierenvoer.nl
>
geef daar je rdns naam op (van je mailexchanger)
alle beetjes helpen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! :)
Bastien schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:42:
Als je mailserver binks.geddit.nl heet, dan vul je die daar in. Je moet daar invullen waarmee je mailserver zich identificeert bij een andere mailserver.
Ik heb bovenstaande gedaan. En het lijkt zowaar te werken op IPv4! Ik wil niet te hard juichen, en het morgen nog even controleren.

IPv6 geeft nog steeds de foutmelding. Iemand een idee?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
2a01:7c8:aab5:30::1 heeft een PTR record naar binks.geddit.nl, maar je mist een AAAA record van binks.geddit.nl naar 2a01:7c8:aab5:30::1.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:09:
Bedankt voor alle reacties! :)

[...]

Ik heb bovenstaande gedaan. En het lijkt zowaar te werken op IPv4! Ik wil niet te hard juichen, en het morgen nog even controleren.

IPv6 geeft nog steeds de foutmelding. Iemand een idee?
Als ik het goed lees geeft ipv4 een foutmelding, op ipv6 mag je inloggen

edit: nou ja geeneens een foutmelding ... maar meer een reden waarom hij het weiger(de)

edit2:
Policy violation: SMTP Authentication required from your IP [mijn ipv6]. Please provide Username and Password when sending Emails.
Dit is gewoon een maatregel om geen open relay te zijn. Wanneer je mail stuurt naar een niet upc domein vanaf een niet upc (herkend) netwerk moet je inloggen

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 25-09-2014 22:51 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je authenticatie gebruikt, zal ook de rdns check vervallen en zal het dus gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het vreemde is dat ik authenticatie gebruik, denk ik in iedergeval :)
Als ik inlog op de smtp server via telnet over poort 587, en dus inlog, dan krijg ik dezelfde SMTP melding dat ik moet inloggen.

Misschien dat ik het niet goed begrijp, maar als ik inlog via telnet is dat toch de SMTP authenticatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het is pas authentication als je echt inlogt. Ik vrees dat je de term verbinden en inloggen door elkaar haalt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:34:
Het is pas authentication als je echt inlogt. Ik vrees dat je de term verbinden en inloggen door elkaar haalt
Ik gebruik AUTH LOGIN op telnet en geef mn gebruikersnaam en wachtwoord op. Dan ben ik toch ingelogd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lijkt er wel op. Misschien wil die bak dat je op pop3 inlogt (pop3 before smtp) http://translate.google.n...ndroid-samsung%26espv%3D1

Iperf

Pagina: 1