[OpenElec] [Raspberry Pi] Geen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik gebruik nu al een jaar een Raspberry Pi met OpenElec.
Vorige week werkte hij niet meer, het sd kaartje was kapot.
Ik heb toen een nieuw kaartje gekocht en en daar de nieuwste versie van OpenElec op gezet.
Alles werkt goed, behalve dat ik geen verbinding met het internet heb.
XBMC geeft wel de tijd aan, dus hij heeft wel internet bij het opstarten. Bij het opstarten brandt het verbindingslampje op zowel de Raspberry Pi als op mijn router. Na het opstarten brandt dit lampje niet meer.
Wie heeft een oplossing om weer internet op mijn Raspberry Pi te krijgen

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Ik denk dat het handig is als je het stap voor stap benaderd.
Heb je wel een lokale netwerk-verbinding? Als lokaal ook geen netwerkverbinding mogelijk is, controleer dan IP-adres en subnet-mask (uiteraard in dezelfde range als je router) en de bekabeling. Als ook dat niet lukt, neem dan een andere poort op je router, of plaats een ander device op de kabel (laptop, desktop etc). Als ook dat niet werkt, dan is e stuk :{
Lukt dat wel, controleer dan of gateway goed is ingesteld en de DNS-servers staan gedefinieerd. Als je de DNS niet weet, gebruik dan 8.8.8.8 (google-dns)

iRacing Profiel

• chielisdenaam
De kabel werkt, ik heb hem met een ander apparaat getest en daar werkte hij gewoon. Ik heb ook al geprobeerd om hem op een andere router aan te sluiten. Ook dat werkt niet. Echter lijkt het mij dat het een software fout is want bij het booten maakt de Raspberry Pi wel kort verbinding met mijn router.
Waar kan ik het IP-adres en de subnet-mask vinden? en waar kan ik de gateway en DNS instellen? In XBMC kan ik hier nergens de instellingen voor vinden.

• chielisdenaam
Het is opgelost.
Blijkbaar was de voeding die ik gebruik niet sterk genoeg om stroom te geven aan de lan chip.
Nu een andere voeding gepakt en alles werkt weer.
Toch bedankt voor de moeite.

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:08

tCC

Beetje oud topic, maar toch bedankt!

Na het draaien van rpi-update en een reboot had m'n B+ ook ineens geen netwerkverbinding meer, de switchpoort kwam wel up trouwens. Uiteindelijk een andere voeding er aan gehangen en het netwerk deed het weer, ik blijf het raar vinden, dit heeft weken goed gewerkt met de oude voeding.