• Therric
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07-2022
Hallo,

Ik heb (heel snugger) mijn intel gpu verwijderd van mijn computer in de hoop dat alle gpu settings overgezet zouden worden naar mijn andere gpu (geforce gt 540m).

Dat gebeurde helaas niet, in plaats daarvan werd er een nieuw gpu stuurprogramma geinstalleerd waar ik eigl niks mee kan.

Kan ik op de een of andere manier instellen dat mijn GeForce mijn standaard gpu wordt of mijn intel terugkrijgen?

Mvg

Therric

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:32
Ik denk dat je de intel drivers hebt verwijderd. Dus deze even opnieuw installeren en dan zou je de oude situatie weer moeten krijgen. Als je de Nvidia drivers installeert kun je als het goed is kiezen welke GPU je wilt gebruiken bij het starten van een applicatie. Rechtermuis uitvoeren met grafische processor bij een nederlandse Windows.

Intel drivers: https://downloadcenter.in...roductID=3319&ProdId=3319
Nvidia drivers: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:00

iichel

Gazoooo

Kun je in de BIOS wellicht iets hierover instellen?

Maar waarom zou je dit willen? Windows schakelt dynamisch tussen discrete en interne GPU, om zo het opgenomen vermogen minimaal te houden en zo alles koel te houden.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-01 12:09
Het hangt er vanaf welke laptop je hebt, of je zonder de intel igp volledig kan uitschakelen, dell stopt in bepaalde laptops muxers om dit mogelijk te maken, maar veel laptops gebruiken de aansluitingen intel igp.

Om de oude situatie te herstellen moet je idd de intel igp driver weer installeren.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
-

[ Voor 100% gewijzigd door aminam op 25-09-2014 21:38 . Reden: niet relevant ]

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Therric
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07-2022
Dank jullie wel! Het heeft geholpen :)
Pagina: 1