Toon posts:

Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat deze vraag elke dag ongeveer 3 keer gesteld wordt, maar ik doe het toch.

Ik ben bezig een nieuwe computer samen te stellen en heb de meeste onderdelen wel uitgezocht, maar videokaarten, dat is echt onoverzichtelijk.
Ik ben bezig een systeem samen te stellen met een AMD 1200@266 Mhz en een Asus A7M-266 moederbord.Mijn nieuwe videokaart moet dus wel een beetje op dat niveau mee kunnen denken...
Ik speel eigenlijk maar heel weinig spelletjes, dus dat is niet het belangrijkste zoals bij de meeste topics, volgens mij...
Ik zit wel heel veel achter mijn pc te typen enzo. Daarnaast gebruik ik ook een MIRO DC10+ voor videobewerking die ik over wil zetten in mijn nieuwe computer.

Wat is volgens jullie de beste videokaart voor mij?

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 10:53
een Ati radeon lijkt me geschikt voor je. goede 2d kwaliteit (voor typen) en redelijke 3d performance.

gebruik ook ff de search aub

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Als je weinig tot geen spellen speelt is een Matrox G450 een mooie optie. Schitterend 2d beeld, perfecte TV-out, goede stabiele drivers (is wel anders geweest, ik hoor mijzelf nog vloeken toen ik net mijn G400 had gekocht toen die net een week uit was).

Doe je toch regelmatig een 3d spelletje dan zou ik voor de ATI Radeon gaan. Ook goede 2d (maar wel minder dan de MAtrox) , maar snellere 3d.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog te twijfelen tussen de:

-Matrox Millenium g450 32 Mb DH (oem) f339,-
-Hercules 3D Prophet 4500 64 Mb (oem) f399,-
-Elsa Erazor x2 GeForce 32 Mb DDR (retail) f359,-
-Eén van de Asus 7100 serie (2V1D of DVI)

Iemand hier ideeen over?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ja, matrox

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Of gewoon een Kyro, die kosten ook praktisch niks, maar zijn beter daan de GF2 MX-jes.

Music Addicted

Pagina: 1