• Technoane
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09-2025
In de eindeloze discussies over welke cpu nou het beste is voor gamen kwam ik deze reactie tegen:

http://www.tomshardware.c...-amd-gaming.html#12477091

Deze poster zegt dat het qua prestatie niks tot bijna niks uitmaakt of je nu een AMD FX 6300 in je systeem hebt hangen of een i5 3570k, vooral met de nieuwste games niet.

Wat zijn jullie ervaringen/meningen hierover? Ik ben namelijk voor een nieuw game opstelling aan het kijken en met de aanschaf van een FX 6300 processor zou ik dik 100 euro meer budget over hebben voor een betere videokaart bijvoorbeeld.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

Het is eigenlijk vrij simpel.

Als het budget het toe laat intel, anders amd.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:05
Ik heb beiden (FX6300 + FX8350 en 'n I5 3570k) gehad, en bij normaal gebruik merk je idd geen verschil.

AMD is sterker in multithreaded berekeningen. (en dan speciaal de 6 en 8 core cpu's)
Intel is beter in single threaded berekeningen.

Voor de rest hangt het van je persoonlijke voorkeur en budget af wat je pakt.

AMD is IMHO 'n enorme bang 4 the buck, Intel heeft net dat beetje meer kracht bij de high-end cpu's.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
AMD presteert over het algemeen ook prima, maar niet in games die alleen maar single of dual core support hebben. Als je games speelt met multi-core support doet AMD het dus ook prima en ga je meer plezier hebben van een betere gpu.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-02 19:50
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ARMA schijnt dus waardeloos te spelen op AMD processoren wegens slechte multicore support. Aangezien intel minder cores heeft die per core sneller zijn zal er met intel consistentere gameplay bereikt worden. Dat is voor mij al genoeg reden om intel cpus voor gamepc's aan te raden als het budget het toelaat,

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-12-2025
Ardjee schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:41:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ARMA schijnt dus waardeloos te spelen op AMD processoren wegens slechte multicore support.
Klopt helemaal zeg ik uit ervaring.
De engine die Arma en DayZ gebruiken loopt waardeloos op AMD ookal heb je een FX8350 met een dikke videokaart. Dus als je deze games wilt spelen géén AMD nemen.
TrainSimulator 2014 heeft hier ook last van.

Voor 99% van alle andere games maakt het niet (veel) uit en ga je weinig verschil merken tussen die FX8300 en de i5 3570K.

Mijn speeltje

Pagina: 1