• iksander
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb binnenshuis totaal geen bereik met t-mobile.
Nu heb ik een klacht ingediend en t-mobile heeft mij hierover gebeld en geven me gelijk.
Ze geven ook aan dat ze dit niet binnen korte tijd kunnen verbeteren.
Nu gaven ze me twee opties.

Optie 1: 20% korting gedurende 6 maanden.
Optie 2: contractontbinding.

Nu zie ik dat laatste wel zitten,maar dan moest ik de tel die ik toen had gekregen bij mijn abbo terugsturen.
Oké dat kan ik begrijpen,maar nu heb ik deze telefoon allang niet meer.(Experia T)
De afkoopsom is 285,- euro.
En dit is toch wel erg veel geld..
Weet nu niet zo goed wat ik moet doen, ik wil graag van t- mobile af,maar vind het bedrag ook wel veel.
Me contract loopt nog meer dan anderhalf jaar door.
Me contract is tussentijds verleng met 2 jaar wegens het kwijtraken van mijn mobiel.
Iemand misschien opties welke ik kan overwegen?

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Me contract is tussentijds verleng met 2 jaar wegens het kwijtraken van mijn mobiel.
Leg dat eens uit? Klinkt alsof dat nieuwe contract dan geldt, niet een eventueel oud contract.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Het nieuwe contract geldt dan.
T-mobile wil de Xperia T terug, maar aangezien je die niet kunt teruggeven moet je "dagwaarde" à 285 euro betalen. Over deze dagwaarde is nog te discussiëren, maar T-mobile doet je een goed voorstel.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Vreemd dat ze het toestel terug willen. Dit is immers jouw eigendom nu. Het feit dat ze dat aan jou verkocht hebben met veel korting doet daar niets aan af en is hun ondernemingsrisico. Het is geen toestellease, wat ze nu wel lijken te beweren. Immers blijven zij nu in gebreke door een dienst niet te leveren die ze wel beloofd hebben. Ik denk dus dat je prima ontbinding kan eisen met behoud van toestel. Neem anders even contact met je rechtsbijstandsverzekering op als je die hebt, zij kunnen je verder helpen.

Groetjes, FaceDown.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 13:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

FaceDown schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:39:
Vreemd dat ze het toestel terug willen. Dit is immers jouw eigendom nu. Het feit dat ze dat aan jou verkocht hebben met veel korting doet daar niets aan af en is hun ondernemingsrisico. Het is geen toestellease, wat ze nu wel lijken te beweren. Immers blijven zij nu in gebreke door een dienst niet te leveren die ze wel beloofd hebben. Ik denk dus dat je prima ontbinding kan eisen met behoud van toestel. Neem anders even contact met je rechtsbijstandsverzekering op als je die hebt, zij kunnen je verder helpen.
Hoezo hebben ze dat verkocht ?
Je betaalt dat 2 jaar af via je telefoon abbo (wat eigenlijkt een gsm-abbo + afbetaling is)
Dus geen abbo, dan ook geen afbetaling.
Lijkt me logisch dat ze de gsm of de kosten daarvan terug willen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wat ik nou niet snap.
Had je voordat je oude telefoon kapot/kwijt was ook al problemen met bereik? En alsnog 2 jaar bijschrijven?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54
CappieL schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:03:
Het nieuwe contract geldt dan.
T-mobile wil de Xperia T terug, maar aangezien je die niet kunt teruggeven moet je "dagwaarde" à 285 euro betalen. Over deze dagwaarde is nog te discussiëren, maar T-mobile doet je een goed voorstel.
We weten pas echt of het een goed voorstel is, als we weten wat TS maandelijks betaalt ... Als deze € 285 net ziveel is als de komende maandan abonnementskosten, is het geen goed voorstel.

Mijn advies zou zijn, er vanuitgaande dat T-Mobile je dit voorstel schriftelijk heeft gedaan, dit niet te accepteren en een geschil te openenen bij de geschillencommissie. Ontbinden is namelijk kostenloos, anders heet het afkopen.

Maar je zaak is niet zo gek sterk, als je hiervoor ook al een abonnement had en dit inderdaad een half jaar geleden voor twee jaar hebt verlengd.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
FaceDown schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:39:
Vreemd dat ze het toestel terug willen. Dit is immers jouw eigendom nu.
Klopt. Eigendom is bij TS, maar hij is alleen nog niet afbetaald (via het abonnement dus). Daarom het aanbod om het toestel alsnog af te betalen. Controleer even in de AV of dit ook zo werkt.

T-Mobile doet mij dit aanbod trouwens al 3 jaar lang. Helaas is het bereik van PTT en Vodafone in mijn buurt nog slechter dan T-Mobile, dus ik blijf bij T-Mobile en krijg iedere 6 maanden opnieuw 20% korting voor 6 maanden lang. Met een kwalitatief goed toestel heb ik namelijk wel bereik, maar helaas met bijvoorbeeld een iPhone niet :)

Als je doorzeurt kun je meer dan 20% korting krijgen. Tot 50% moet mogelijk zijn. Wellicht interessant om dat te proberen. En probeer even een aantal andere toestellen van vrienden en kennissen. Wellicht is er een bepaald merk die wel goed presteert, en dan koop je gewoon dat toestel. Ondertussen vang je tussen 20% en 50% korting, afhankelijk van je onderhandelingen met T-Mobile :)

[ Voor 25% gewijzigd door Trommelrem op 27-09-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Wilde ik net zeggen had vroeger een iphone 5 die op sommige plekken geen tot amper bereik had. Vooral in winkels, restaurants beboste omgevingen heb nu een android en nu heb ik wel weer ontvangst. Is het dan de schuld van de provider of het toestel?

Dat je moet betalen lijkt me logisch het toestel is pas van jou na 2 jaar afbetaling waarom denk je dat sim only's zoveel goedkoper zijn ;)

Jij besloot het toestel te verkopen tja dan zul je moeten betalen.

Enige optie die ik zie is gevoeliger toestel nemen.

[ Voor 35% gewijzigd door ErikRo op 30-09-2014 23:27 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:31

Jrz

––––––––––––

In het contract staat wat er voor de telefoon is betaald.
In het verleden was dit vaak "0" of bijv. 100 euro. De telefoon is dus van jou.

Tegenwoordig zijn het maandelijkse bedragen van bijv. 20 euro.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:58
Als je een abonnement van 2 jaar afsluit, dan is de telefoon wel van jezelf, maar T-Mobile kan je wel dwangsommen geven als jij het toestel niet afbetaald. Jij koopt namelijk je telefoon af bij T-Mobile. Na die 2 jaar mag je er zelf mee doen wat je wilt.
Je contract ontbinden is inderdaad kosteloos. Als je goedkeuring krijgt van de provider.
T-Mobile berekent de dagwaarde van de nieuwprijs. (Dus toen het toestel uitkwam.)

Heb je een Early Renewal gedaan? Als je telefoon namelijk kapot is mag je (eerder dan 4 maanden oorspronkelijk) in aanmerking komen voor een verlenging. Je krijgt dan wel een nieuw toestel maar dat nieuwe contract komt bovenop het nieuwe contract. Dat betekent niet dat je dubbel gaat betalen, maar dat nadat het oude abonnement afgelopen is het nieuwe abonnement ingaat. Waardoor je dus een stuk langer met je nieuwe telefoon moet doen.

Weet je ongeveer de datums van het vervroegd verlengen? Of is het nieuwe abonnement al ingegaan?
Kun je inzien door op My T-Mobile in te loggen en dan naar 'abonnement' gaan. Daar staat je einddatum.
Als het nieuwe abonnement allang is ingegaan, dan zouden ze je niet die afkoopsom op die Xperia T mogen geven naar mijn inzien.
Pagina: 1