Single slot GPU met beperkte afmetingen

Pagina: 1
Acties:

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zoek een?
Zoals de titel zegt, ik zoek een klein formaat GPU. Sowieso moet deze single slot zijn, zowel de kaart/aansluitingen als de koeler. Daarnaast mag hij niet veel langer zijn dan het slot waar hij in gaat.

Wat is je budget?
Geen. Als in, wat het kost, kost het.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur

Bovenstaande vat het redelijk samen, echter er zijn nog wat puntjes. Het gaat om een GPU die in een pre built PC komt ter vervanging van een AMD5450.
De specs van de PC zijn onbekend en de kans dat de rest van hoge kwaliteit is, is klein, gezien de leeftijd en de aanwezigheid van de AMD5450.
Een geheel nieuwe PC is echter geen mogelijkheid, een nieuwe GPU wel. Nu zal de invloed daarvan niet extreem zijn, vanwege de rest van de PC, toch verwacht ik wel wat verbetering mits ik een courante GPU kan vinden die aan mij eisen (afmetingen) voldoet. En dan gaat het vooral om gaming.

Dus wat ik zoek is een "kleine" (rond de 17/18 cm) single slot (inclusief koeler) GPU, zonder extra voeding pins, welke beter presteert dan de 5450. Low profile lijkt me niet nodig, de kast heeft een "normale" breedte.
Zaken als koeler (stilte/temperaturen) zijn uiteraard ook belangrijk, maar gezien de beperking van single slot neem ik aan dat ik dat niet te veel van moet verwachten.

De pricewatch geeft een pagina of 7 aan mogelijkheden als ik als filter single slot invoer, maar heb al een tijd de GPU markt niet meer gevolgd en daarom dit topic. Een google zoektocht geeft vooral oudere suggesties, waaronder de AMD 7750, maar die is niet echt meer te vinden in de pricewatch. Daarnaast neemt het nut van een steeds betere (lees duurdere) ook af vanwege de specs van de rest van de PC, dus welke is nu "best bang" voor mijn "bucks"..
Alvast bedankt.