NO contact sturen via app vanop afstand

Pagina: 1
Acties:

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

ik heb een nogal vrij specifieke vraag gekregen van een klant waar ik begot niet weet hoe of waar te beginnen zoeken wegens niet mijn domein.

De klant (doet sanitair/verwarming) zoekt een sturing voor een thermostaat via een normaal open contact.
Dit zou moeten bediend kunnen worden vanop afstand via een app (belangrijk).
De klant wil dit met ethernetaansluiting en niet draadloos...

Dus vb iemand is op reis, wil via smartphone een uur of 2 op voorhand de thermostaat aanzetten (aan/uit is voldoende, de regelingen worden opgevangen). Opent zijn app, ziet x-aantal aan-uit knopjes staan en bedient deze zo.

Iemand die weet waar ik zou kunnen beginnen zoeken? Ik in elk geval niet.
Mijn zoekacties leveren weinig tot niets bruikbaars op :X

Dank bij voorbaat!

Andy

Simke

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 19:52
Gewoon een relais met ethernetsturing gebruiken zou ik denken? De app is dan gewoon een lokale webpagina (dus best vpn inloggen, ivm de veiligheid)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Rasberry met "webserver" op die via een app te bedienen is. Ik zou het volgende in google gooien: raspberry home automation.

Tadaa: http://www.openhomeautoma...e-using-the-raspberry-pi/

Killerbert wint :)

[ Voor 33% gewijzigd door Damic op 25-09-2014 21:32 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
Voorbeeld:
CIE-H10 van Sollae systems
http://www.eztcp.com/en/products/cie-h10.php

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 07:40
Hoeveel uitwerkingen wil je hebben... http://www.instructables.com/howto/web+switch/

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 13:07
Als het niet je domein is dan vraag ik mij af of je zoiets met een zelfbouw project moet gaan oplossen. Er zijn ook kant en klare oplossingen die door energieleveranciers geleverd worden, Essent bv levert zoiets (met een Nest thermostaat). Maar ja dan zit je dus wel aan die leverancier vast. En deze gebruikt Wifi en waarschijnlijk geen ethernet. Wat heeft de klant eigenlijk over (in Euro's) voor deze oplossing ? Als je weet hoe het moet denk ik dat je voor minder dan 50 Euro de hardware kunt bouwen (ik denk aan een Arduino met Ethernet shield en een relais). Echter, de software om alles aan de praat te krijgen daar gaat wel wat tijd in zitten als je zoiets nog niet eerder hebt gedaan.
Succes ermee !

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
peterpv schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:46:
Als het niet je domein is dan vraag ik mij af of je zoiets met een zelfbouw project moet gaan oplossen. Er zijn ook kant en klare oplossingen die door energieleveranciers geleverd worden, Essent bv levert zoiets (met een Nest thermostaat). Maar ja dan zit je dus wel aan die leverancier vast. En deze gebruikt Wifi en waarschijnlijk geen ethernet. Wat heeft de klant eigenlijk over (in Euro's) voor deze oplossing ? Als je weet hoe het moet denk ik dat je voor minder dan 50 Euro de hardware kunt bouwen (ik denk aan een Arduino met Ethernet shield en een relais). Echter, de software om alles aan de praat te krijgen daar gaat wel wat tijd in zitten als je zoiets nog niet eerder hebt gedaan.
Succes ermee !
Ik heb zelf deze thuis: http://www.radiothermostat.com/

Werken niet met een verplichte portal maar hebben een ingebouwde API waarmee je ze kan besturen.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Damic schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:26:
Rasberry met "webserver" op die via een app te bedienen is. Ik zou het volgende in google gooien: raspberry home automation.

Tadaa: http://www.openhomeautoma...e-using-the-raspberry-pi/

Killerbert wint :)
Nu voor de wat grotere websites is een Raspberry al snel een goede oplossing, maar voor zoiets met extreem basic functies is het wel overkill imo.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:44
Oh, wat bijvoorbeeld ook kan:

Musitel742 of gelijkaardig.

Kun je relais aansturen met sms commandos :)

Wij hebben er zo 2 hangen, 2x aangesloten op CV

[ Voor 16% gewijzigd door azerty op 25-09-2014 22:30 ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

En anders kan je ook een remote desktop app pakken en zo je PC thuis overnemen. Een simpele USB I/O controler is dan nog nodig.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
@iedereen,

dank voor de snelle en vele reacties, ik ga deze stuk voor stuk bekijken.

Het zou liefst een kant-en-klare moeten zijn. Onze klant zou dat willen integreren bij zijn klanten en die mensen willen hun telefoon pakken, een app openen en een aantal knopjes aan en uit zien staan.

Remote desktop en vpn is voor die mensen vrees ik geen optie (veelal oudere mensen).
Zelf bouwen en app maken is al helemaal geen optie voor mij dan :X

Simke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Simke schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 08:41:
@iedereen,

dank voor de snelle en vele reacties, ik ga deze stuk voor stuk bekijken.

Het zou liefst een kant-en-klare moeten zijn. Onze klant zou dat willen integreren bij zijn klanten en die mensen willen hun telefoon pakken, een app openen en een aantal knopjes aan en uit zien staan.

Remote desktop en vpn is voor die mensen vrees ik geen optie (veelal oudere mensen).
Zelf bouwen en app maken is al helemaal geen optie voor mij dan :X
Als je een kant en klaar product wil, inclusief app, zit je volgens mijn in EL sowieso al verkeerd :X

Je wil/kan geen (android) app ontwikkeltijd in steken en ook een kant en klaar kastje dus...

Ik zou op de app stores gaan zoeken of er een app is die wilt wat je doet en daar de hardware keus op baseren, bijvoorbeeld:

Google Play: Remote Control Relay

Daar staat in de beschrijving hardware bij waar ze het zelf mee getest hebben dus dan heb je een compleet pakketje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
Rmg schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 08:53:
[...]

Als je een kant en klaar product wil, inclusief app, zit je volgens mijn in EL sowieso al verkeerd :X

Je wil/kan geen (android) app ontwikkeltijd in steken en ook een kant en klaar kastje dus...

Ik zou op de app stores gaan zoeken of er een app is die wilt wat je doet en daar de hardware keus op baseren, bijvoorbeeld:

Google Play: Remote Control Relay

Daar staat in de beschrijving hardware bij waar ze het zelf mee getest hebben dus dan heb je een compleet pakketje
Woeps dan zit ik idd in het verkeerde forum 8)7
Ben in elk geval alle reacties aan het bekijken (als ook de uwe) en dan bekijk ik samen met de klant wat de beste keuze is voor hem en zijn klanten :)

Simke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:04
Volgens mij is dit precies wat al die slimme thermostaten tegenwoordig doen (Nest etc.). Die doen aan/uit, en zijn via je telefoon te besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
ThinkPadd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:03:
Volgens mij is dit precies wat al die slimme thermostaten tegenwoordig doen (Nest etc.). Die doen aan/uit, en zijn via je telefoon te besturen.
ok ga ik zeker ook bekijken!

Simke

Pagina: 1