Opstapje naar de wereld van watercooling!

Pagina: 1
Acties:

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 15:09
Beste mede-tweakers,

Ik ben nu al een tijdje rond aan het kijken in de wereld van waterkoeling. Ik heb al door meerdere guide's heen gelezen en voor de eerste keer is het toch nog best lastig! Toch wil ik graag over stappen op waterkoeling, dit vanwege de stilte en de performance. :D

Nu heb ik me laten vertellen dat er ook volledig kits bestaan voor alleen je CPU of een combinatie van CPU-GPU. Ik vind het niet van belang om mijn GPU te waterkoelen.

Nou ben ik gaan googlen naar wat kits en kwam ik op het volgende uit:

http://www.xs-pc.com/wate...rx240-v3-watercooling-kit

Dit plaats ik dan op de volgende setup, (let op, ik neem geen GPU mee in de loop!)

I7 4770K (voor als nog @ stock clocks!)
MSI GTX 760 Hawk
MSI Z87-G45
OCZ ModXStream 700W
Corsair Vengeance Pro 8GB

Dit alles zit in een Fractal Design R4

Wat is jullie advies, gaan voor een kant en klare kit of een custom loop maken?
Alvast bedankt! _/-\o_

• TeQ99
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 13:22
Als je alleen je cpu wilt koelen waarom neem je dan niet een Corsair Hydro. Dan ben je gelijk klaar.

Kijk anders eens bij highflow daar kan je je eigen set samenstellen. http://www.highflow.nl/wa...hflow-cpu-set-1-lite.html

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
In principe is deze kit een custom loop. Mijn ervaring sinds de overstap van clc naar custom is een goede geweest. Pompen zijn over het algemeen beter dan in de clc. Je geeft wat meer uit maar dan heb je ook beter kwaliteit, qua cooling performance is de winst niet altijd evenredig.

Je zou ook nog kunnen kijken naar de Swiftech H220-x als je toch cpu only doet. Die is in de toekomst nog uit te breiden met nu het gemak van een clc bij installatie. Met je radiator heb je dan vawege de dikte ook minder mogelijke issues op compatbility.

Bij de kit die je nu hebt gekozen heb je wel een leuke set, vooral je pomp zul je voorlopig echt niet hoeven te vervangen een D5 kan bijna alles aan. De H220 set pomp is daaraan ondergeschikt.

Dus het komt er vooral op neer wat je wilt uitgeven en hoe handig je bent.

Mijn tip. Ben bij het installeren van de XSPC kit niet gehaast, neem je tijd en doe een fatsoenlijke lektest. Draai je fittingen een dag en 2 dagen na de lektest nog eens na.

Mocht het toch gaan kriebelen om je gpu ook te gaan koelen en overclock je je gpu niet, ga dan voor een core only blok met wat ramsinks. Die kan je eenvoudig van gpu naar gpu verhuizen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizzy op 25-09-2014 16:23 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
TeQ99 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:19:
Als je alleen je cpu wilt koelen waarom neem je dan niet een Corsair Hydro. Dan ben je gelijk klaar.

Kijk anders eens bij highflow daar kan je je eigen set samenstellen. http://www.highflow.nl/wa...hflow-cpu-set-1-lite.html
Bedankt voor de snelle reactie! _/-\o_

Ik draai nu al met een Corsair H60 :9 maar ik wil iets mooiers, iets stillers. Ook wil ik zelf gewoon knutselen. Ik zal de optie van Highflow even bekijken!
Gizzy schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:20:
In principe is deze kit een custom loop. Mijn ervaring sinds de overstap van clc naar custom is een goede geweest. Pompen zijn over het algemeen beter dan in de clc. Je geeft wat meer uit maar dan heb je ook beter kwaliteit, qua cooling performance is de winst niet altijd evenredig.

Je zou ook nog kunnen kijken naar de Swiftech H220-x als je toch cpu only doet. Die is in de toekomst nog uit te breiden met nu het gemak van een clc bij installatie. Met je radiator heb je dan vawege de dikte ook minder mogelijke issues op compatbility.

Bij de kit die je nu hebt gekozen heb je wel een leuke set, vooral je pomp zul je voorlopig echt niet hoeven te vervangen een D5 kan bijna alles aan. De H220 set pomp is daaraan ondergeschikt.

Dus het komt er vooral op neer wat je wilt uitgeven en hoe handig je bent.

Mijn tip. Ben bij het installeren van de XSPC kit niet gehaast, neem je tijd en doe een fatsoenlijke lektest. Draai je fittingen een dag en 2 dagen na de lektest nog eens na.

Mocht het toch gaan kriebelen om je gpu ook te gaan koelen en overclock je je gpu niet, ga dan voor een core only blok met wat ramsinks. Die kan je eenvoudig van gpu naar gpu verhuizen.
Ik heb even gekeken naar die H220x, ik moet zeggen dat het er leuk uitziet en makkelijk te installeren is. Toch wil ik liever zelf iets maken, met een kit of de onderdeeltjes bij elkaar te zoeken. :+ Het idee dat ik de gpu ook wil koelen begint nu toch wel op te spelen, overclocken doe ik wel dus mogelijk moet ik een full cover block nemen?

Ik zal eens kijken of ik een lijstje kan samen stellen, deze zal ik hier dan even neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Alphacool heeft nu vrij mooie fullcover waterblokken die niet al te pricey zijn, kijk maar eens op hun site.

Nog 1 tip, verkijk je niet op de prijs van fittingen!

[ Voor 20% gewijzigd door Gizzy op 26-09-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou weet ik niet precies wat je met je pc doet maar persoonlijk zou ik voor een 760 geen Full cover kopen, ik zou eerder die kaart upgraden zodat je er nog een tijdje mee vooruit kan aangezien de Full cover wc blocks best aan de prijs zijn ~100 euro.

http://www.frozencpu.com/...5540.html?tl=g30c311s2069

(Deze is voor reference ik durf niet te zeggen of dat HAWK uitvoering dat is).

Aangezien je in jouw kast makkelijk een dualrad kwijt kan zou je wel een custom loop kunnen maken, maar je zou ook makkelijk 2 losse CLC kits kwijt kunnen.

Zelf gebruik ik gewoon een CLC Intel TS13x (4770K @ 4.6ghz @55c met prime voor een uurtje) wat helemaal niet slecht is voor een enkele radiator en 2 x 290x in de kast.

Het is maar net hoeveel je uit wil geven, custom wc loop kost gewoon meer, zeker als je je GPU er bij wil trekken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

De Hawk is inderdaad geen reference en er is geen full-cover blok voor beschikbaar voor zover bekend.

Ik zou eerst switchen naar bv. een GTX970 en dan daar een fatsoenlijk blok op gooien of deze eerst houden op air maar je loop wel alvast voorbereiden op een GPU. Dus, genoeg radiatoroppervlak e.d.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
Bedankt voor reactie's!

Ik ben gelijk even gaan kijken naar een mogelijk upgrade van de GPU.
Mocht ik mijn GTX 760 verkocht krijgen heb ik de kans gekregen om een GTX Titan over te kopen voor een mooi prijsje! Dus ik wacht hier nog even op.

@ Imprezzion. Zou ik dan, mocht ik een titan krijgen, voor 1x 120.2 en 1x 120.1 moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

In mijn mening is dta wat te licht voor een Titan + i7. Al helemaal met OC. Dan wil je toch op z'n minst 120.4 aan oppervlakte.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Als het goed is kan je 280mm in de bovenkant en voorkant kwijt, maar de voorkant weet ik niet zeker( Dan passen er in ieder geval geen harde schijven meer in). En anders past er in de onderkant en achterkant nog een 140mm versie.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Alphacool heeft heel veel Fullcover blokken voor twinfrzr modellen kijk eens op die site. Aquatuning heeft de meest in het segment en voor de 780 hebben ze nu de nexxxos nvxp Fullcover. Is gedeeltijk plastic maar kwam in een Duitse test net zo goed uit de bus als andere full metal covers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
Imprezzion schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:31:
In mijn mening is dta wat te licht voor een Titan + i7. Al helemaal met OC. Dan wil je toch op z'n minst 120.4 aan oppervlakte.
Dan wordt het dus 2 120.2? Gezien mijn kast :P
timmie271 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:04:
Als het goed is kan je 280mm in de bovenkant en voorkant kwijt, maar de voorkant weet ik niet zeker( Dan passen er in ieder geval geen harde schijven meer in). En anders past er in de onderkant en achterkant nog een 140mm versie.
Ik heb gezien dat ik mijn ssd's achter op mijn moederbord tray kwijt kan, en anders is het even knutselen! Ik zal het even gaan meten.
Gizzy schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:23:
Alphacool heeft heel veel Fullcover blokken voor twinfrzr modellen kijk eens op die site. Aquatuning heeft de meest in het segment en voor de 780 hebben ze nu de nexxxos nvxp Fullcover. Is gedeeltijk plastic maar kwam in een Duitse test net zo goed uit de bus als andere full metal covers.
Bedankt voor de tip, ik zal er is even naar kijken. Het is nu vrijwel zeker dat ik vandaag of morgen een GTX Titan in mijn bezit heb. Denk alleen dat ik me helemaal scheel betaal aan een blok 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanno
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-05 21:45
Hebiertje2 schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:43:

[...]

Bedankt voor de tip, ik zal er is even naar kijken. Het is nu vrijwel zeker dat ik vandaag of morgen een GTX Titan in mijn bezit heb. Denk alleen dat ik me helemaal scheel betaal aan een blok 8)7
Weet niet of deze waterblock wat is heb ik gevonden in vraag en aanbod

V&A aangeboden: GTX Titan /GTX780 Watercool Waterblock (Hole Edition) inc backplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Die zou moeten passen ja. Best nette prijs.

Pagina: 1